بیست‌وسومین جمعه اعتراضی مردم زاهدان با شعار علیه «حکومت بچه‌کُش»

By | ۱۴۰۱-۱۲-۱۹

مردم زاهدان برای بیست‌وسومین جمعه متوالی با وجود فضای شدید امنیتی حاکم بر شهر راهپیمایی کرده و علیه جمهوری اسلامی شعار دادند. در گالیکش استان گلستان هم معترضان بار دیگر به خیابان‌ها آمدند.

بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، از صبح روز جمعه نیروهای نظامی، انتظامی و نیز نیروهای موسوم به «لباس شخصی» در اطراف خیابان‌های مسجد مکی و مصلی حضور دارند.

با وجود محاصره نیروهای امنیتی اما معترضان در زاهدان،‌ تظاهرات خود را با فریاد «آزادی، آزادی آزادی» در خیابان‌ها برگزار کردند.

مردم معترض در راهپیمایی پس از نماز جمعه شعارهایی از جمله «حکومت بچه‌کُش، نمی‌خوایم، نمی‌خوایم» و «قسم به خون یاران، ایستاده‌ایم تا پایان» سر دادند.

در جریان خیزش انقلابی ایرانیان ده‌ها کودک نیز از سوی حکومت به قتل رسیدند که دست‌کم ۱۸ نفرشان از استان سیستان و بلوچستان بودند.

کشته شدن این تعداد کودک به دست نیروهای حکومتی و هم زمان هدف حملات شیمیایی قرار دادن کودکان دانش‌آموز در مدارس، «مرگ بر حکومت بچه‌کُش» را به شعاری فراگیر تبدیل کرده است.

معترضان در زاهدان همچنین شعار دادند: «ما همه اهل جنگیم، حیف که بی‌تفنگیم» و «مثل شهید یاسرم، برای مرگ حاضرم».

اشاره تجمع‌کنندگان در این شعار به شهروندی به نام «یاسر شه‌بخش» است که شامگاه هشتم مهرماه و جمعه خونین زاهدان، با شلیک مستقیم نیروهای اطلاعات سپاه در مقابل مسجد مکی در خیابان خیام به قتل رسید اما رسانه‌های وابسته به حکومت از او با عنوان «عضو گروه تروریستی جیش‌العدل» یاد کردند.

«زندانی سیاسی آزاد باید گردد» از دیگر شعارهای مردم معترض زاهدان است.

تجمع‌کنندگان همچنین در خیابان‌های این شهر شعار دادند: «می‌کشم می‌کشم آنکه برادرم کشت».

مردم گالیکش در استان گلستان هم روز جمعه بار دیگر در حمایت از مولوی محمد‌حسین گرگیج، امام جمعه برکنار شده آزادشهر تجمع کردند و شعارهایی چون «مولانای باغیرت، حرف تو حرف ملت» و «آزادی عقیده، حق مسلم ماست» سر دادند.

در هفته‌های گذشته هم شماری از مردم گالیکش در اعتراض به ممانعت جمهوری اسلامی از به منبر رفتن مولوی گرگیج، برپایی نماز جمعه و حصر خانگی‌ او، شعارهای ضد حکومتی سر داده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *