تجمعات و تظاهرات ایرانیان شهرهای مختلف جهان با شعار « نه به جمهوری اسلامی»

By | ۱۴۰۲-۰۱-۱۳

ایرانیان و کنشگران شهرهای مختلف جهان از استرالیا تا اروپا و آمریکای شمالی، همزمان با ۱۲ فرودین با شعار «نه به جمهوری اسلامی» در شهرهای خود تجمع و تظاهرات برگزار کردند و با خیزش انقلابی مردم ایران اعلام همبستگی کردند.

در آمریکا، ایرانیان مقیم واشینگتن‌دی‌سی، لس‌آنجلس و سان فرانسیسکو با شعار « نه به جمهوری اسلامی» در همراهی با فراخوان جهانی دوازدهم فروردین در این شهرها تجمع و تظاهرات برگزار کردند و با سر دادن شعار خواستار برقراری حکومت دموکراتیک در ایران شدند.

در کانادا نیز، ایرانیان و کنشگران شهرهای ونکوور و مونترال با برگزاری تجمع و تظاهرات گسترده، بر حمایت از خیزش انقلابی مردم ایران تاکید کرده و با سر دادن شعار و حمل پلاکارد خواستار حمایت جهانی از سرنگونی حکومت مذهبی در ایران شدند.

از سوی دیگر ویدیوهای ارسالی از شهرهای مالمو و گوتنبرگ در سوئد و نیز کپنهاگ در دانمارک به ایران اینترنشنال نشان می‌دهد مخالفان جمهوری اسلامی در روز ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ به پای صندوق‌های رای نمادین رفته و به این حکومت «نه» گفتند.

ایرانیان مقیم استکهلم نیز همزمان با ۱۲ فروردین تجمعی گسترده‌ را در این شهر برگزار کردند.

ایرانیان مقیم شهر اسلو در نروژ نیز روز شنبه با برگزاری تجمع اعتراضی و اجرای پرفورمنس، به جمهوری اسلامی نه گفتند.

ویدیویی از لندن دریافت‌ شده که نشان می‌دهد گروهی از ایرانیان مقیم این شهر روز ۱۲ فروردین در مقابل بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی، پرفورمنس «نه» به حکومت را اجرا کردند.

ویدیوهای ارسال‌شده از شهرهای کارلسروهه، برلین، لیدز و بارسلونا به ایران اینترنشنال نشان می‌دهد ایرانیان مقیم این شهرها در روز ۱۲ فروردین تجمع کرده و ضمن حمایت از خیزش انقلابی مردم ایران، مخالفت خود را با جمهوری اسلامی اعلام کردند.

در استرالیا نیز ایرانیان مقیم در بریزبن، روز شنبه ۱۲ فروردین‌ماه که حکومت آن را «روز جمهوری اسلامی» نامیده، صندوق رای نمادینی در شهر نصب کرده و رای «نه به جمهوری اسلامی» در آن انداختند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *