روایت دیده‌بان آزار از قتل زنان آباده؛ بدن‌ها مثله شده اما «طاهر»

By | ۱۴۰۲-۰۱-۳۰

صبح روز سه‌شنبه ۲۹فروردین۱۴۰۲، دادگستری استان فارس از دستگیری یک فرد مظنون به قتل فجیع دست‌کم دو زن در شهرستان آباده خبر داد.

سایت «دیده‌بان آزار»، روز ۲۸فروردین‌ روایتی تکان‌دهنده از کشف پیکر دو زن که در طی دو هفته گذشته ناپدید و بعد پیکرهای «مثله شده اما طاهر و تمیزشان» کشف شده بود منتشر کرد.

بر اساس روایت منتشر شده در دیده‌بان آزار، یکی از زنان کشته‌شده در این جنابت هولناک زنی است به نام «صدیقه صادقی»، ۶۰ ساله که دو هفته قبل، بعد از سه-چهار روز مفقودی، پیکر رها شده‌اش در بیابان‌‌های اطراف شهر پیدا شد.

نزدیکان این فرد تایید کرده‌اند که به‌دلیل وضعیت دهشتبار سر و صورت، شناسایی جسد این زن که هنوز دلایل کشته شدنش مشخص نشده، از روی بدن تیر خورده‌اش صورت گرفته است.

تصویر منتسب به دنیا صمیمی یکی از مقتولان در آباده

دیده‌بان آزار نوشته است که مردم شهر کوچک آباده در میانه بازار داغ شایعات و بهت ناشی از شنیدن این خبر، روز ۲۶فروردین‌ مطلع شدند تلفن همراه زنی به نام «دنیا صمیمی»، ۴۵ساله، یکی-دو ساعت پس از خروج از خانه خاموش شده و پیگیری‌های خانواده از پلیس و آگاهی برای یافتن ردی از او بی‌نتیجه مانده است.

ساعاتی بعد پیکر زنی که احتمال می‌رفته دنیاست، در بیابان‌های اطراف آباده کشف شده در حالی که بدن او نیز مثله، و چهره‌اش قابل شناسایی نبوده است.

ساعاتی پس از انتشار این اخبار که موجب وحشت و احساس ناامنی زنان در آباده شده بود، زمزمه‌هایی از یافتن جسد زن دیگری نیز در صفحات محلی منتشر شد که نیروهای پلیس حین جستجو برای یافتن دنیا صمیمی آن را کشف کرده بودند.

راوی این روایت در دیده‌بان آزار به‌نقل از نزدیکان یکی از زنان کشته شده نوشته است: «تو بگو یه قطره خون به تن این زنا بوده، نبوده، انگار جسدو شسته باشن، طاهر…»

او فضای شهر آباده را ملتهب و زنان را وحشت‌زده توصیف می‌کند: «حالا و بسیار بیش از گذشته وحشت روزهای اسیدپاشی زنان اصفهان برایم قابل درک شده و بسیار بیش از گذشته بر “چهره” و “نام” هر زنی در این مرزوبوم دقیق می‌شوم.»

این یادداشت با انتقاد از شیوه بازنمایی قتل زنان که بی‌نام و بی‌چهره در اخبار رسانه‌ها منتشر می‌شوند، خطاب به نیروهای نظامی و انتظامی نوشته است: «نام و عکس مقتولان را، محل گم‌شدن و جزییات کشته‌شدنشان را با مردم این شهر و کل ایران درمیان بگذاریدد. دادگاه رسیدگی به این پرونده را “علنی” و در “همین شهر کوچک” (و نه مرکز استان) برگزار کنید. به خشونت بی‌وقفه علیه زنان، به نادیده‌انگاری خشونت علیه زنان، به نادیده‌انگاری زنان پایان دهید. به خشونت بی‌وقفه در تمام ابعاد پایان دهید.»

«کاظم موسوی»، رییس کل دادگستری استان فارس، صبح روز سه‌شنبه۲۹اسفند، بدون اشاره به جزییات گفته است «فرد اصلی مظنون به این قتل‌ها» دستگیر شده است.

برخی منابع محلی گفته‌اند فرد بازداشت شده یک افسر ارتش بازنشسته ۷۰ ساله است که بسیاری از شهروندان او را می‌شناسند، اما شبکه خبری «ایران‌اینترنشنال»، به نقل از نزدیکان افراد جان‌باخته نوشته است که مراجع قضایی کسی را به‌عنوان عامل یا عاملان قتل به آن‌ها معرفی نکرده‌اند.

پلیس ایران قبل از دستگیری فرد مظنون، بر اساس «سرنخ‌ها و شواهد پیدا شده در محل قرار گرفتن اجساد»، گفته بود که «هر دو جنایت با هم در ارتباط هستند و از سوی یک نفر انجام گرفته‌اند.»

پیکرهای مثله‌شده این دو زن در دو نقطه مختلف از آباده در استان فارس پیدا شده، اما بسیاری از شهروندان معتقدند تعداد قربانیان این قاتل سریالی بیشتر از دو نفر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *