مهدی نصیری، سردبیر سابق کیهان به اطلاعات سپاه قم احضار شد

By | ۱۴۰۲-۰۲-۳۱

سازمان اطلاعات سپاه قم، مهدی نصیری، فعال سیاسی منتقد علی خامنه‌ای و مدیر مسوول سابق روزنامه کیهان را احضار کرد.

بر اساس گزارش کانال تلگرام مهدی نصیری، وی روز شنبه ۳۰ اردیبهشت و پس از بازگشت از دادگاه ویژه روحانیت به اطلاعات سپاه احضار شده است.

آقای نصیری امروز صبح در پی شکایت حمید رسایی، از روحانیون تندرو عضو جبهه پایداری، به شعبه چهارم دادگاه ویژه روحانیت قم رفته بود.

کانال تلگرام مهدی نصیری نوشته که اطلاعات سپاه از این فعال سیاسی خواسته ساعت ۱۰ صبح فردا در دفتر سازمان اطلاعات سپاه حاضر شود و «اسناد و مدارک ادعاهای مطرح شده در مقالات خود را به همراه داشته باشد».

 مشخص نیست که سازمان اطلاعات سپاه برای کدام مقالات، آقای نصیری را احضار کرده است، اما او در ماه‌های اخیر انتقادهای صریحی را علیه سیاست‌های علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی مطرح کرده است.

مهدی نصیری، در سال‌های دهه هفتاد و با حکم علی خامنه‌ای سردبیر و مدیر مسئول روزنامه کیهان بود.

این پژوهشگر دینی در سال‌های گذشته از سیاست‌های رهبر جمهوری اسلامی به تندی فاصله گرفته و در موارد متعددی به انتقاد صریح از حکومت ایران پرداخته است.

او با انتقاد از سیاست حجاب اجباری جمهوری اسلامی گفته است که جمهوری اسلامی می‌خواهد برای اجرای این سیاست، «مردم را به جان هم اندازد»

مهدی نصیری پس از اعتراضات  آبان۱۳۹۸ نیز اعلام موضع کرد و معتقد بود که بسیاری از کشته‌شدگان از خانواده‌های مستضعف و جوان بودند که به‌دلیل به‌ستوه آمدن از فقر و فلاکت به خیابان ریختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *