هک سامانه نهاد ریاست‌جمهوری: وزارت اطلاعات به تقلید از آمریکا خواستار برنامه پاداش برای عدالت شده بود

By | ۱۴۰۲-۰۳-۱۴

گروه «قیام تا سرنگونی» در ادامه افشای اسناد هک سامانه نهاد ریاست‌جمهوری نامه‌ای از وزارت اطلاعات منتشر کرده که در آن پیشنهاد شده برنامه «پاداش برای عدالت» جمهوری اسلامی به تقلید از برنامه‌ای با همین نام در آمریکا و با اهدافی از جمله عملیات روانی و کسب اطلاعات راه‌اندازی شود.

وزارت اطلاعات در این نامه هدف از راه‌اندازی «پاداش برای عدالت» جمهوری اسلامی را دریافت اطلاعات مقامات و فرماندهان نظامی آمریکا و اسرائیل و همچنین عملیات روانی و ایجاد هراس ذکر کرده است.

وزارت اطلاعات در عین حال از لو رفتن اطلاعات این برنامه و افرادی که با آن تماس می‌گیرند، ابراز نگرانی کرده و خواستار ایجاد «بسترهای امن فنی» شده است.

وزارت اطلاعات پیشنهاد کرده که گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی در دیگر کشورها در این برنامه شرکت کنند و از جمله الحشدالشعبی عراق اعلام کند که در ازای دریافت اطلاعات درباره افراد دخیل در کشته شدن قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس پاداش قابل توجهی تخصیص خواهد داد.

در این نامه همچنین پیشنهاد شده که انجمن‌های غیردولتی از جمله خانواده‌های نیروهای حکومتی که توسط گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی کشته شده‌اند، «پیش قراول» شوند.

این وزارتخانه پیشنهاد کرده که حسابی ایجاد شده و از افرادی که از گروه مجاهدین خلق «آسیب دیده‌اند»، درخواست شود کمک‌های مالی را برای کسب اطلاعاتی که منجر به «دستگیری و محاکمه» مسعود رجوی شود، به این حساب واریز کنند.

وزارت اطلاعات در عین حال پیشنهاد کرده که مبلغ تعیین‌شده برای دریافت اطلاعات درباره برخی افراد «تحقیرکننده» باشد و به طور مثال برای دریافت اطلاعات درباره دونالد ترامپ یک دلار جایزه تعیین شود.

این وزارتخانه همچنین خواسته با توجه به برنامه جمهوری اسلامی برای حذف دلار از گردونه مبادلات اقتصادی، از واحد پولی غیر از دلار استفاده شود و افزوده که می‌توان از ارز دیجیتال برای پرداخت پول در این برنامه استفاده کرد.

برنامه «پاداش برای عدالت» با هدف دریافت اطلاعاتی که منجر به دستگیری افراد مرتبط با اقدامات تروریستی علیه شهروندان آمریکا شود، راه‌اندازی شده است.

این برنامه از ابتدای تشکیل در سال ۱۹۸۴ تاکنون بیش از ۲۵۰ میلیون دلار پاداش به بیش از ۱۲۵ نفر پرداخت کرده است.

ایران اینترنشنال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *