حکم حبس زهره صیادی، فعال حقوق کودکان بی‌شناسنامه، را «دادگاه ویژه روحانیت صادر کرده است»

By | ۱۴۰۲-۰۳-۱۶

ستاره قربانی از نزدیکان زهره صیادی، فعال حوزه آسیب‌های اجتماعی و حقوق کودکان بی‌شناسنامه، در گفتگو با رادیو فردا می‌گوید او در حالی برای اجرای حکم یک سال حبس به زندان اوین منتقل شد که به بیماری سرطان مبتلاست و نیاز به ادامه روند درمانی در بیرون از زندان دارد.

زهره صیادی بر اساس تجارب کار با کودکان، تاکنون دو کتاب با روایتی از زندگی حاشیه‌نشینان و آسیب‌دیدگان اجتماعی بلوچ و پاکستانی منتشر کرده است. او روز ۹ خرداد به زندان اوین منتقل شد.

ستاره قربانی می‌گوید: وضعیت جسمانی خانم صیادی بسیار وخیم است و براساس تجویز پزشک معالجش، هر سه هفته یک‌بار باید دارویی به او تزریق شود و دز بعدی تزریق دارو هفته آینده است و نیاز به مراقبت‌های ویژه دارد.

به گقته او، خانم صیادی به‌دلیل بیماری سرطان و شرایط وخیم جسمانی، توان تحمل زندان را ندارد.

خانم قربانی می‌افزاید که زهره صیادی از سوی دادگاه ویژه روحانیت به یک سال زندان محکوم شده، درحالی که نه خود او روحانی است و نه در خانواده و بستگانش، فرد روحانی وجود دارد. ضمن این‌که وکیلش هم اجازه دسترسی به پرونده را ندارد و به پیگیری‌هایش هیچ پاسخی نمی‌دهند.

زهره صیادی در استان سیستان‌وبلوچستان به کودکانی که شناسنامه نداشتند در چادر آموزش می‌داد. او در حومه تهران نیز فعالیت‌های مشابه داشت.

خانم صیادی در سال ۹۸ بازداشت و تمام فعالیت‌های او درباره حقوق کودکان به «اقدام علیه امنیت ملی» و «اخلال در نظم» تفسیر شد.

این فعال حقوق کودکان پس از مدتی با قرار وثیقه آزاد شد و پارسال حکم یک‌سال زندان برای او صادر شد. او به این حکم اعتراض کرد ولی به گفته خانم قربانی، ناگهان روز دوشنبه تماس گرفتند که حکم تایید شده و سه‌شنبه او را به زندان منتقل کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *