پلمب ساختمان اداری دیجی‌کالا به دلیل تن ندادن کارمندان به حجاب اجباری

By | ۱۴۰۲-۰۵-۰۲

پلمب اماکن تجاری، صنفی، هتل‌ها، پاساژها و اماکن گردشگری، بخشی از اقدامات حکومت جمهوری اسلامی برای مقابله با افزایش فزاینده مخالفت‌ زنان ایران با حجاب اجباری است

یک روز پس از تشکیل پرونده برای کارکنان زن شرکت دیجی‌کالا به دلیل تن ندادن به حجاب اجباری، عصر یکشنبه، یکم مرداد (۲۳ ژوئیه)، نیروهای اداره اماکن فرماندهی انتظامی تهران ساختمان اداری این شرکت را پلمب کردند.

وبسایت دیجیاتو در این‌باره نوشت: «عصر یکشنبه، اول مرداد ماه، ساختمان اداری دیجی‌کالا به‌طور موقت توسط اماکن فرماندهی انتظامی تهران به خاطر مسئله حجاب پلمب» شد.

بنا بر این گزارش، روابط عمومی شرکت دیجی‌کالا با تایید پلمب ساختمان اداری این شرکت، اعلام کرد که فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا همچنان فعال است و تمام بخش‌ها به خدمت‌رسانی و انجام تعهدات خود به مشتریان و فروشندگان» مشغول‌اند.

 یک روز پیش از اقدام نیروهای انتظامی و پلمب ساختمان اداری دیجی‌کالا، شامگاه شنبه، ۳۱ تیر، خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران، از تشکیل پروندهبرای کارکنان این شرکت به دلیل نشر یک ویدیو خبر داده بود.

در این ویدیو که جمعی تعدادی از کارکنان دیجی‌کالا در آن حضور دارند، تعدادی از کارکنان زن این شرکت بدون حجاب اجباری مشاهده می‌شوند.

خبرگزاری قوه قضائیه همین ویدیو را دلیل تشکیل پرونده برای کارکنان این شرکت دانست و افزود: «در پی انتشار تصاویری در فضای مجازی منتسب به کارمندان یکی از بخش‌های دیجی‌کالا مبنی بر عدم رعایت حجاب از سوی کارمندان خانم در محیط کار، در این رابطه پرونده قضایی» تشکیل شده است.

این دومین بار در شش ماه اخیر است که نیروی انتظامی و دادستانی تهران به دلیل سرباز زدن کارکنان زن دیجی‌کالا، علیه این شرکت تشکیل پرونده داده‌اند، اما نخستین بار است که ساختمان اداری این شرکت به همین دلیل پلمب شده است.

پیش‌تر، اول بهمن ۱۴۰،  نیز خبرگزاری مهر، وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی، در یادداشتی با عنوان «ترویج مشهود فساد و عمل حرام در پلتفرم معروف فروش آنلاین»، ضمن انتشار تصویر چند تن از کارکنان زن دیجی‌کالا بدون حجاب اجباری، از قوه قضائیه خواست که با این شرکت برخورد کند.

یک روز پس از آن، علی صالحی، دادستان تهران، از احضار معاون حقوقی دیجی‌کالا خبر داد و گفت: «معاون حقوقی این شرکت اعلام کرد که مکان کشف‌حجاب دیجی‌کالا نبوده است و تصاویر هم از سوی کارمندان دیجی کالا منتشر نشده است و افرادی قصد تخریب و سوء‌استفاده دارند.»

ساختمان اداری دیجی کالا در حالی پلمب شده است که هفته گذشته سخنگوی فرماندهی انتظامی کل کشور، راه‌اندازی دوباره گشت‌های سواره و پیاده موسوم به «گشت ارشاد» را برای برخورد با زنانی که به حجاب اجباری تن نمی‌دهند، تایید کرد.

پلمب اماکن تجاری، صنفی، هتل‌ها، پاساژها و نیز اماکن گردشگری، بخشی از اقداماتی است که نهادهای حکومتی جمهوری اسلامی، به ویژه از فروردین سال جاری، برای مقابله با افزایش فزاینده مخالفت‌ شهروندان با حجاب اجباری، به اجرا گذاشته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *