تیراندازی مجدد در «حرم شاهچراغ» شیراز؛ گزارش‌ها از کشته و زخمی شدن چند نفر

By | ۱۴۰۲-۰۵-۲۳
رسانه‌های ایران از تیراندازی در «حرم شاهچراغ» شیراز در روز یکشنبه ۲۲ مرداد خبر دادند. این در حالی است که تاکنون آمارهای متفاوتی از کشته یا زخمی شدگان احتمالی این حادثه منتشر شده است.
خبرگزاری ایسنا با «تروریستی» خواندن این حمله نوشت که «دو مهاجم مسلح» به حرم حمله کردند. تعداد کشته‌ها بین یک تا چهار نفر گزارش شده و عده‌ای هم زخمی شده‌اند.
خبرگزاری تسنیم گزارش داده که «تاکنون دوتن از خادمان این حرم» کشته شده‌اند اما احتمال بالا رفتن آمار وجود دارد.
بر اساس گزارش این خبرگزاری وابسته به سپاه، حمله‌کنندگان «از باب‌المهدی در تلاش بودند که وارد حرم شوند».
تسنیم نوشت که حمله‌کنندگان «در ادامه به سمت افراد حاضر در ورودی تیراندازی» کردند و یکی از آنان تاکنون دستگیر شده و فرد دیگر متواری است.
بر اساس این گزارش، در‌های حرم بسته شده و اطراف آن نیروهای امنیتی حضور دارند.
این حمله یک ماه پس از اعدام دو نفر به اتهام یک حمله دیگر به شاهچراغ صورت گرفته است.
پیشتر حکم اعدام محمد رامز رشیدی و نعیم هاشم قتالی، دو متهم حمله به «حرم شاهچراغ» شیراز بامداد روز شنبه ۱۷ تیر در ملاءعام اجرا شده بود.
چهارم آبان سال ۱۴۰۱ در جریان خیزش انقلابی ایرانیان و هم‌زمان با چهلمین روز قتل حکومتی ژینا (مهسا) امینی، حمله مسلحانه‌ای به «حرم شاهچراغ» در شیراز شکل گرفت که به گفته منابع رسمی در ایران، ۱۳ کشته و ۲۵ زخمی بر جای گذاشت.
عامل اصلی تیراندازی به گفته رسانه‌های داخل ایران همان روز و در جریان درگیری با نیروهای انتظامی کشته شد.
مقام‌ها و رسانه‌های حکومتی همان زمان این حمله را به گروه‌های «تکفیری» منسوب و خبرهای متناقضی درباره تعداد مهاجمان و نحوه این حمله منتشر کردند.
اواسط آبان ماه، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی اعلام کرد که پس از حمله به شاهچراغ، ۲۶ نفر با «ملیت‌های جمهوری آذربایجان، تاجیکستان و افغانستان» را به اتهام‌هایی در رابطه با این حمله و تلاش برای «عملیات مشابه» بازداشت کرده است.
ایران اینترنشنال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *