دست‌کم ۷ دانشجو همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید بازداشت شدند؛ ادامه احکام تعلیق دانشجوها و استادها

By | ۱۴۰۲-۰۷-۰۳

با آغاز سال تحصیلی جدید گزارش‌ها حاکی از بازداشت دست‌کم ۷ دانشجو در شهرهای مختلف ایران است. همزمان چندین دانشجو و استاد دانشگاه نیز با احکام «تعلیق» و «اخراج» مواجه شده‌اند.

بر اساس گزارش رسانه‌های دانشجویی، روز اول مهر سحر صالحیان، دانشجوی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی سنندج، در شهر سقز به دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شد.

بازداشت‌های جدید دانشجویان در آستانه آغاز سال تحصیلی و از روز بیستم شهریور با بازداشت مهسا سعیدی، دانشجوی دکتری دانشگاه یزد، آغاز شد.

سه روز بعد از آن هم علی غلامی فعال دانشجویی و دبیر سیاسی پیشین انجمن آرمان دانشجویان دانشگاه علم و صنعت به بازداشت نیروهای امنیتی درآمد و این موج در ادامه به علی رضوی دانشجوی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، فرهاد حسینی دانشجوی مدیریت دانشگاه آزاد زنجان، محمدمهدی وثوقیان دانشجوی دانشگاه علوم‌ پزشکی اصفهان، و آرمیتا پاویر، دانشجوی دانشگاه مدنی آذربایجان، رسید.

همزمان احضار گسترده دانشجویان به کمیته‌های انضباطی و صدور احکام «اخراج» و «تعلیق» برای دانشجویان ادامه دارد که دلیل آن مواردی چون «عدم رعایت ضوابط پوشش» عنوان شده است

سارا مددی دانشجوی رشته سینما دانشگاه سوره، مصطفی موسوی دانشجوی مدیریت گردشگری دانشگاه یزد، شقایق اکبری دانشجوی دکتری جامعه‌شناسی سیاسی و دبیر انجمن علمی-‌ دانشجویی دانشگاه تربیت‌مدرس، و خشایار سفیدی، دانشجوی موسیقی دانشگاه هنر، از جمله این دانشجویان تعلیقی هستند.

همچنین زهرا رحیمی، دانشجوی شیمی دانشگاه یزد، پس از آنکه توسط کمیته‌ انضباطی مرکزی وزارت علوم به انتقال به دانشگاه کرمان محکوم شد، با حکم «اخراج» در سامانه‌ آموزشی خود مواجه شده است.

در تازه‌ترین مورد تعلیق و اخراج استادان نیز مدیران دانشگاه بهشتی اقدام به «تعلیق» مصطفی آذرخشی، عضو هیات علمی دانشکده الهیات و ادیان این دانشگاه کردند.

شوراهای صنفی دانشجویان کشور تعلیق این استاد دانشگاه را «تداوم سرکوب و حذف اساتید» خواند و تاکید کرد که این حکم تعلیق «در پی امضای بیانیه‌ یکصد استاد دانشگاه بهشتی با مضمون درخواست آزادی دانشجویان بازداشتی» در جریان اعتراضات اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» صادر شده است.

همزمان حسن باقری‌نیا، عضو هیات علمی گروه روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه حکیم سبزواری، نیز اعلام کرد که ابلاغیه‌ای از طرف رئیس دانشگاه دریافت کرده است که بر اساس آن، شامل «بازنشستگی زودتر از موعد» شده است.

از سویی مدیران دانشگاه علم و صنعت تهران سه روز پیش به تدریس آرمیتا سراج زاهدی، استاد مدعو رشته طراحی صنعتی در دانشکده معماری و شهرسازی این دانشگاه پایان دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *