اسرائیل: تیپ امام حسین ایران از سوریه به جنوب لبنان منتقل شد

By | ۱۴۰۲-۰۸-۱۱

یک سخنگوی وزارت دفاع اسرائیل می‌گوید تیپ «امام حسین»، شامل شبه‌نظامیان ایرانی، از روزهای ابتدایی جنگ اسرائیل و حماس، از طریق خاک عراق و سوریه به جنوب لبنان منتقل شده‌اند تا با اسرائیل وارد جنگ شوند.

أفیخای أدرعی روز پنج‌شنبه ۱۱ آبان با انتشار پیامی در شبکه ایکس (توئیتر سابق) تصریح کرد: تیپ «امام حسین» طی هفته‌های اخیر دست به عملیات‌هایی در جنوب لبنان زده است.

به گفته او، تیپ امام حسین ایران به فرماندهی فردی به نام «ذوالفقار» پس از چند شکست گروه حزب‌‌الله در عملیات علیه اسرائیل طی هفته‌های اخیر، به جنوب لبنان اعزام شده است.

سخنگوی وزارت دفاع اسرائیل گفت این گروه از شبه‌نظامیان توسط جمهوری اسلامی در سوریه سازماندهی شده و هدف آن کمک به گروه‌های نیابتی ایران در عراق و گروه حزب‌الله لبنان است.

آقای أدرعی همچنین همراه با پیام خود، تصویر نقاشی شده‌ای از چهره آقای ذوالفقار منتشر کرد.

سخنگوی وزارت دفاع اسرائیل در ادامه گفت طی هفته‌های اخیر این گروه حملاتی به خاک اسرائیل انجام داده و درگیری‌هایی نیز میان ارتش اسرائیل و تیپ امام حسین در مرزهای لبنان اتفاق افتاده است: «حزب‌الله و تیپ امام حسین در حال تحمیل هزینه‌های زیادی بر لبنان هستند. ارتش اسرائیل آماده است به هر کسی که حاکمیت ملی را در جبهه شمالی کشور تهدید کند، پاسخی قوی دهد».

پارسال نیز گزارش‌هایی درباره فعالیت تیپ امام حسین، متشکل از شهروندان چند کشور مختلف و تحت حمایت جمهوری اسلامی، منتشر شده بود.

بر اساس گزارش‌ها، این گروه در سال ۱۳۹۵ توسط قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه، در سوریه پایه‌ریزی شد و به «حزب‌الله سوریه» نیز معروف است.

از زمان آغاز جنگ اسرائیل و حماس در ۱۵ مهرماه، گزارش‌های زیادی از حملات گروه‌های نیابتی ایران به نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه منتشر شده و درگیری‌های متمادی، اما کنترل‌شده زیادی نیز در مرز اسرائیل و لبنان اتفاق افتاده است.

شورشیان حوثی یمن نیز موشک و پهپادهایی به سمت اسرائیل پرتاب کرده‌اند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران، روز چهارشنبه ادعا کرد که حملات یاد شده، تصمیم خود گروه‌های شبه‌نظامی منطقه است و ربطی به جمهوری اسلامی ندارد.

آمریکا و اسرائیل بارها به جمهوری اسلامی و گروه‌های نیابتی آن هشدار داده است که وارد جنگ اسرائیل و حماس نشوند.

با استفاده از گزارش‌های اسرائیل هیوم، توئیت أفیخای أدرعی، رادیو فردا/د.خ/ک.ر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *