هک فایل صوتی حمیدرضا حدادپور مقام نهاد رهبری در دانشگاه‌ها درباره استفاده حکومت از دانشجویان خارجی

By | ۱۴۰۲-۰۸-۲۹

گروه هکری «قیام تا سرنگونی» یک فایل صوتی از سخنان رییس مرکز امور بین‌الملل «نهاد رهبری در دانشگاه‌ها» منتشر کرد که در آن به عضوگیری از دانشجویان خارجی در ایران برای ایجاد «سرپنجه‌ها و عقبه‌های فکری» جمهوری اسلامی در کشورهای دیگر اشاره شده است.

گروه هکری «قیام تا سرنگونی» وابسته به سازمان مجاهدین خلق، ۸۳۰ سایت و سرور نهاد نمایندگی رهبر جمهوری اسلامی در دانشگاه‌ها را هک و از دسترس خارج کرد. این گروه اطلاعات و اسناد مرتبط را منتشر کرده است.

بر اساس فایل صوتی هک‌شده، حمیدرضا حدادپور، رییس مرکز امور بین‌الملل نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، همچنین گفت: «خیلی از دانشجویان فرزندان افراد بانفوذی از کشور خود هستند که قاعدتا جای پدرانشان خواهند نشست.»

حدادپور در این سخنرانی می‌گوید که با دستور علی خامنه‌ای و برگزاری چند جلسه در دفتر او تصمیم گرفته شده که افرادی به عنوان دبیر فرهنگی دانشجویی بین‌المللی منصوب شوند.

او گفت: «ما عمدا نمی‌خواهیم از کلماتی مانند مبلغ و مربی استفاده کنیم که درباره آن‌ها حساسیت وجود دارد.»

به گفته حدادپور، این افراد با پیشنهاد معاونت بین‌الملل دفتر خامنه‌ای و همچنین نهاد نمایندگی رهبر جمهوری اسلامی در دانشگاه‌ها انتخاب می‌شوند و قرار است با دانشجویان خارجی به خصوص در خوابگاه‌ها ارتباط بگیرند.

او اعلام کرد که با این افراد قرارداد پروژه‌ای بسته خواهد شد و حدود پنج میلیون تا ۹ میلیون تومان به آنان پرداخت خواهد شد.

حدادپور در پایان سخنان خود گفت که قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران، تاکید داشته که به دانشجویان بین‌الملل توجه جدی شود.

او گفت که سلیمانی حتی برای برخی از گرفتاری‌هایی که در این مسیر وجود داشت با دولت نامه‌نگاری می‌کرد.

این مقام تاکید کرد که با آموزش دانشجویان خارجی در ایران «سرپنجه‌ها و عقبه فکری برای جمهوری اسلامی در منطقه و دیگر کشورها ایجاد می‌شود همان‌گونه که در قبل بوده و ما اکنون اثراتش را می‌بینیم.»

پیش از این نیز گزارش‌هایی درباره حضور دانشجویان خارجی وابسته به گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی در ایران و همچنین استفاده جمهوری اسلامی از دانشجویان خارجی در دیگر کشورها برای جاسوسی و دیگر اقدامات منتشر شده است.

در تیر ماه مقام‌های دانشگاه تهران در یک جلسه با برخی رهبران گروه حشد شعبی توافق کردند که اعضای این نیرو و دیگر نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی در منطقه، که «متقاضی تحصیل» هستند، وارد دانشگاه‌های ایران از جمله دانشگاه تهران شوند.

دو سال پیش نیز بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، با تاکید بر ضرورت «‌تربیت دانشجویان خارجی» گفت: «صدور انقلاب اسلامی از طریق دانشجویان خارجی می‌تواند محقق شود. زیرا دانشجویان خارجی تربیت‌شده در ایران، مبلغ خوبی برای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای خود شده‌اند.»

پنج سال پیش یک دانشجوی ۳۱ ساله پاکستانی متهم به جاسوسی از مراکز یهودیان برای نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در آلمان بازداشت شد.

«جامعه المصطفی العالمیه»، نهاد زیر نظر علی خامنه‌ای، نیز که روحانیون خارجی در ایران را آموزش می‌دهد، از این روحانیون برای اقدامات خود استفاده می‌کند و از سوی آمریکا و کانادا تحریم شده است.

در آذر ماه سال ۱۴۰۱، هفته‌نامه جوییش کرونیکل در گزارشی نوشت «کالج اسلامی لندن» در بریتانیا وابسته به «جامعه المصطفی العالمیه»، پایگاه جمهوری اسلامی است، اما سخنگوی این کالج این موضوع را رد کرده است.
ایران اینترنشنال

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *