«قطع آگهی‌های دولتی» روزنامه جمهوری اسلامی به دلیل «انتقاد»

By | ۱۴۰۲-۱۰-۰۹

مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در نامه‌ای به کارکنان این رسانه اعلام کرد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آگهی‌های دولتی به این روزنامه را به دلیل انتقادات آن قطع کرده است.

وبسایت خبری انتخاب روز جمعه متن نامه‌ای منتسب به مسیح مهاجری را منتشر کرده است که در آن تاکید می‌کند او حاضر به تمکین نسبت به «خواسته‌های غیرفرهنگی» وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشده است.

آقای مهاجری که خود منسوب علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در روزنامه جمهوری اسلامی است رویکردی منتقدانه به سیاست‌های دولت ابراهیم رئیسی و همچنین نهادهایی مانند شورای نگهبان دارد.

او از جمله اخیرا رد صلاحیت‌های گسترده نامزدهای انتخابات مجلس» را که حتی شامل برخی نمایندگان کنونی نیز شده است، «شاهکار یکدست بودن حاکمیت» خواند و گفت که «چنین روشی را فقط می‌توان در جایی مثل کره شمالی سراغ گرفت که استبدادی‌ترین حاکمیت را دارد».

مسیح مهاجری در نامه به همکاران خود نیز مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را «بیگانه» با فرهنگ و مطبوعات خوانده و گفته که همین امر باعث شده «آنها هیچ نقدی را برنتابند و تصور کنند رسانه‌ها باید چشم و گوش بسته در اختیار اهداف آنها باشند».

وی در نهایت تاکید کرده که «روزنامه جمهوری اسلامی حاضر به تمکین نسبت به خواسته های غیر فرهنگی وزارت مذکور نشده و اکنون برای دومین بار مشمول قطع شدن آگهی‌های دولتی توسط این وزارت گردیده است».

قطع آگهی‌های دولتی اقدامی تنبیهی علیه رسانه محسوب می‌شود که توان مالی آن را کاهش می‌دهد. روزنامه جمهوری اسلامی سال گذشته نیز مشمول این اقدام تنبیهی شده بود.

با استفاده از گزارش‌های وبسایت انتخاب و رادیو فردا؛ س.ن/ک.ر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *