فقط درجمهوری اسلامی:دستگیری یک باند سرقت مسلحانه در تهران که «به زنان مقابل چشم شوهران‌شان تجاوز می‌کردند»

By | ۱۴۰۲-۱۰-۱۲

گزارش یک روزنامه چاپ تهران حاکی است که یک شبکه سارقان مسلح در پایتخت ایران با وجود شکایت‌های متعدد از سرقت و تجاوز به زنان ساکن در خانه‌های هدف سرقت، عاقبت به دست یکی از شاکیان دستگیر شدند.

روزنامه «جام‌جم» روز سه‌شنبه ۱۲ دی در گزارشی از «انهدام شبکه بزرگ سرقت مسلحانه و تجاوز در تهران» خبر داد، اما نوشت کشف این شبکه در پی تلاش نیروی انتظامی صورت نگرفته، بلکه یکی از زنان قربانی به‌طور اتفاقی یکی از اعضای این شبکه را شناسایی کرده است.

انتشار این گزارش در شبکه‌های اجتماعی بازتاب فراوانی داشته و کاربران با اشاره به فشار بر زنان برای رعایت حجاب اجباری، از پلیس و حکومت به‌دلیل ناتوانی ابتدایی در بازداشت این سارقان انتقاد کرده‌اند.

جام جم نوشت که از اوایل شهریورماه نیروی انتظامی در جریان سرقت‌ها و تجاوزهای این گروه از سارقان قرار داشت، اما تا هفته گذشته هنوز این گروه را شناسایی نکرده بود.

بر اساس این گزارش، «سرانجام روزهای پایانی هفته گذشته یکی از شاکیان زن که با شوهرش در حال عبور از بوستانی در جنوب تهران بودند، متوجه مردی شدند که قامتی شبیه یکی از سارقان داشت.»

این گزارش می‌افزاید که این زن و شوهرش به تنهایی «به سارق حمله کرده و او را کتک زدند و مانع فرارش از بوستان شدند.»

پس از این شناسایی، پلیس توانست اعضای دیگر شبکه را شناسایی و دستگیر کند.

جام‌ جم نوشت این شبکه دارای شش عضو بوده که «مسلحانه به خانه‌ها دستبرد زده و در جریان این سرقت‌ها زنان را مقابل شوهران‌شان مورد تجاوز قرار داده بودند».

یکی از شاکیان اوایل شهریورماه امسال در شعبه هفتم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران در این زمینه شکایتی را مطرح کرد و گفت که سارقان پس از سرقت مسلحانه از خانه‌شان، همسرش را شکنجه کردند و مورد تجاوز قرار دادند.

به نوشته جام‌ جم، در ادامه این تحقیقات، زنان و مردان دیگری نیز با حضور در پلیس تهران شکایت‌های مشابهی را از سرقت‌های مسلحانه خانه‌های‌شان در شمال تهران اطلاع دادند که معلوم شد سارقان علاوه بر سرقت از خانه‌ها چند نفر از زنان را که شاکیان پرونده هم بودند، مورد تجاوز قرار داده‌اند.

بر اساس این گزارش، یکی از اعضای شبکه به تجاوز به «شش زن» اعتراف کرده است.

همچنین در جریان یکی از این سرقت‌ها، یک مرد میانسال پس از سرقت دچار حمله قلبی شده و جان باخته است.

محمد ولدی‌ بیرانوند، بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران گفته که تحقیقات درباره این پرونده همچنان ادامه دارد، اما بخشی از پرونده که مربوط به «آزار شیطانی متهمان نسبت به زنان مالباخته بوده» به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شده است.

هنوز مقام‌های قضایی در این زمینه گزارش نداده‌اند اما پیشتر برخی از زندانیانی که به تجاوز به زنان متهم شده بودند اعدام شده‌اند.

رئیس دادگستری استان فارس دی‌ماه پارسال از اعدام سه مردِ متهم به «تجاوز به عنف» به زنان در زندان عادل‌آباد شیراز خبر داد.

کاربران شبکه‌های اجتماعی در واکنش به این گزارش با طعنه از «داشتن امنیت» در کشور گفته‌اند و اشاره کرده‌اند که پلیس برای «گیر دادن» به زنان به‌دلیل عدم رعایت حجاب اجباری وقت و توان دارد، اما برای سارقان مسلح نه.

بر اساس گزارش روزنامه جام جم، رادیوفردا/م. ت/ف. دو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *