۲۳ استان ایران درگیر «سیل و بارندگی»؛ باران هزاران تن گندم را از بین برد

By | ۱۴۰۳-۰۲-۱۶

رئیس سازمان امداد و نجات می‌گوید در چهار روز گذشته ۲۳ استان ایران درگیر سیل و بارندگی بودند و برخی شهروندان در این استان‌ها به خدمات امدادی نیاز داشتند.

بابک محمودی روز یک‌شنبه،‌ ۱۶ اردیبهشت‌ماه، در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت از روز ۱۲ اردیبهشت تاکنون «امدادگران به ۵۰۲۲ نفر امدادرسانی کردند».

آقای محمودی در ادامه گفت در این میان برخی از شهروندان نیاز به «اسکان اضطراری»، «انتقال به مناطق امن» و «پمپاژ آب» از منازل مسکونی داشتند.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان نیز روز یک‌شنبه گفت که بر اثر بارندگی و سیل در این استان «۲۰۰ هزار تن گندم آماده برداشت از دست رفته است».

او در ادامه گفت: «در طوفان و بارندگی‌های اخیر، به بیش از صد هزار هکتار از گندم‌زارهای آماده برداشت استان تا ۵۰ درصد خسارت وارد شده است.»

سازمان مدیریت بحران ایران نیز دیروز اعلام کرد به‌ دلیل تداوم بارش، ستاد آمادگی بحران در چندین استان‌ تشکیل شده و نیروهای امدادی در مناطق شمالی، غربی و شمال غرب کشور در حالت آماده‌باش هستند.

حسین ظفری، سخنگوی این سازمان، روز شنبه، ۱۵ اردیبهشت، در تشریح آخرین وضعیت استان‌های سیل‌زده گفت که شب گذشته بارش‌های شدیدی در استان‌های غربی و جنوبی کشور داشتیم، به‌ طوری که در استان خوزستان و شهر دزفول میزان بارش به ۱۲۷ میلیمتر رسید.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران نیز از گرفتار شدن سه خودرو در گل و لای در بزرگراه خرازی خبر داد.

جلال ملکی روز شنبه به خبرگزاری ایلنا گفت که بارش زیاد «باعث ریزش گل‌ولای و سنگ از کوه‌ها و تپه‌های اطراف معبر شده بود» و یک دستگاه وانت مزدا، یک دستگاه ام‌وی‌ام و یک دستگاه سمند به همین دلیل «به حالت نیمه‌واژگون» درآمده بودند.

کارشناسان هواشناسی کماکان نسبت به تداوم بارش باران، وزش باد، رعد و برق و وقوع سیلاب در مناطق مختلف کشور از جمله در استان خراسان شمالی، قزوین، کاشان هشدار می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *