ادامه کشمکش‌ها بر سر کیفیت خودروهای داخلی؛ پلیس راهور: برای رییس موسسه استاندارد متاسفم

By | ۱۴۰۱-۰۲-۱۱

در ادامه کشمکش‌ها بر سر کیفیت خودروهای تولید ایران، محمدباقر قالیباف گفت با قیمت پراید می‌توان یک خودروی با کیفیت وارد کرد، رییس پلیس راهور به شدت از سخنان رییس موسسه استاندارد انتقاد کرد، و شماری از نمایندگان مجلس خواستار معرفی مدیران صنعت خودرو به دستگاه قضایی معرفی شود.

۱۷ نماینده مجلس در نامه‌ای به هیات رئیسه خواستار آن شدند که مدیران ارشد و میانی صنعت خودرو، به دلیل موضوعاتی چون سوء مدیریت و عدم توسعه استانداردها، به قوه قضاییه معرفی شوند.

محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی، نیز روز شنبه در پاسخ به انتقادات نمایندگان مجلس از کیفیت و قیمت خودروهای داخلی گفت که روش تولید خودرو در کشور «دارای اشکالات فنی است».

او گفت به جای پراید ۲۰۰ میلیون تومانی می‌توان با پنج هزار دلار، و با دلار ۲۵ هزار تومانی، یک خودرو با کیفیت عالی وارد کرد.

در همین حال کمال هادیانفر، رییس پلیس راهور ناجا، در مصاحبه با وبسایت «عصر ایران» گفت در سال ۸۵ به دنبال واردات خودرو، آمار کشته‌های تصادفات رانندگی از ۲۵ هزار نفر به ۱۷ هزار نفر در سال کاهش یافت.

در هفته‌های گذشته برخی نمایندگان مجلس گفتند که مصوبه مربوط به واردات ۷۰ هزار خودرو، به دلیل ایرادات مجمع تشخیص مصلحت نظام از بودجه ۱۴۰۱ حذف شده است؛ با این حال مجمع تشخیص مصلحت این موضوع را تکذیب کرد.

در نهایت روز هفتم اردیبهشت اعلام شد که کلیات این مصوبه در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده است.

در هفته‌های اخیر مقام‌های نیروی انتظامی بارها از کیفیت پایین خودروهای داخلی انتقاد کرده‌اند.

از جمله رییس پلیس راهور پنجم فروردین گفته بود که یک خودروی دنا پلاس مدل ۱۴۰۰ پس از تصادف با یک لندکروز در جاده رشت به تهران «تا موتور جمع شده بود، اما کیسه هوای آن باز نشد».

این سخنان با واکنش تند مهدی اسلام‌پناه، رییس سازمان ملی استاندارد، روبه‌رو شد؛ او گفت: «ژنرال‌های سلبریتی اخیرا در برخی فضاها ورود می‌کنند.»

کمال هادیانفر در مصاحبه با وبسایت عصر ایران، با اشاره به اینکه «من ژنرال سلبریتی نیستم» گفت: برای رییس سازمان استاندارد متاسفم.

او افزود: «اینکه کسی داخل ماشین آتش بگیرد و از آهن‌پاره نتواند خارج شود به هیچ چیزی بجز غیراستاندارد بودن خودروها ربط ندارد.»

در هفته‌های گذشته قیمت خودروهای داخلی افزایش یافته و قیمت پراید به بیش از ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است.

ایران اینترنشنال:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *