ضرب و شتم شماری از زندانیان در زندان رجایی شهر کرج

By | ۱۴۰۱-۰۴-۲۱

امروز دوشنبه ۲۰ تیرماه، به دنبال بروز درگیری میان زندانیان در اندرزگاه ۳ زندان رجایی شهر کرج، پرسنل این زندان شماری از زندانیان را با استفاده از شوکر مورد ضرب و شتم قرار داده و به سلول انفرادی منتقل کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱، مسئولان زندان شماری از زندانیان اندرزگاه ۳ این زندان را با استفاده از شوکر مورد ضرب و شتم قرار دادند.

یک منبع مطلع با بیان اینکه ضرب و شتم آنها در پی بروز درگیری میان زندانیان و برخورد با آنها صورت گرفته است، به هرانا گفت: “این درگیری در سالن ۹ اندرزگاه ۳ روی داد. پس از بروز این درگیری، شماری از پرسنل زندان از جمله رسولی از بازرسی، آقایان فرزانه و کاهه زندانبانان به همراه تعدادی دیگری از پرسنل با استفاده از شوکر و به شدت شماری از زندانیان را ضرب و شتم کردند و حتی با لگد به سر تعدادی از زندانی ها میکوبیدند.”

پس از این رخداد، زندانیان مذکور به سلولهای انفرادی زندان رجایی شهر منتقل شده اند.

تاکنون از وضعیت و تعداد زندانیان مجروح شده اطلاعی در دست نیست.

سالن ۹ در اندرزگاه ۳ به “رینگ خونین” شهرت دارد. رینگ خونین در زندان رجایی شهر نام غیررسمی بندی است که به دلیل ترکیب جمعیتی خاص و استفاده ابزاری مسئولان از آن، شاهد بیشترین نزاع ها و قتل های درون زندان است.

در ماده‌ی ۶۴ این منشور درباره‌ی حقوق بازداشت‌شدگان، محکومان و زندانیان آمده است: “بازداشت‌شدگان، محکومان و زندانیان حق دارند که از حقوق شهروندی مربوط به خود از قبیل تغذیه مناسب، پوشاک، مراقبت‌های بهداشتی و درمانی، ارتباط و اطلاع از خانواده،‌ خدمات آموزشی و فرهنگی، انجام عبادات و احکام دینی بهره‌مند باشند.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *