یورش مأموران انتظامی به خانواده‌های تجمع کننده‌ی محکومان به اعدام

By | ۱۴۰۱-۰۶-۲۰

مجازات اعدام در جمهوری اسلامی همواره به‌عنوان یک ابزار سیاسی و مذهبی برای انتقام و ترویج ارعاب با هدف تثبیت قدرت سیاسی اعمال می‌شود. قضاییهٔ جنایت‌زای تحت‌امر خامنه ای هم با همین هدف، طی روزهای ۱۵ و ۱۶شهریور اقدام به اعدام ۲۲ زندانی نمود.

در پی تداوم اعدام‌ها، از چند روز پیش خانواده‌های محکومان به اعدام در تهران در مقابل ساختمان قوه قضاییهٔ تجمع برگزار کردند. این تجمع، بازخورد افشاگرانه و روشنگرانهٔ وسیعی را در شبکه‌های مجازی برانگیخت. این تجمع که حضور کودکان دادخواه نیز در آن برجسته بود، در نوع خود کم‌نظیر بود.

در این تجمع یکی از فرزندان محکومین به اعدام، خطاب به همگان گفت: «نگذاریم افراد بیشتری کشته شوند! نگذاریم خانواده‌ها داغ‌دار شوند! کشتار را تمام کنید!»

به‌دنبال آن، یک شرکت‌کننده دیگر، دلیرانه، بر اصلی‌ترین زخم‌ها و دردهای مشترک مردم ایران تأکید نمود و گفت: تا کی از ما بکشند و هیچ نگوییم؟ آیا حق ما این بود که فقیر باشیم؟ ما عزادار رشیدترین فرزندان آب و خاک‌مان هستیم. نمی‌خواهیم بعد از این، کس دیگری را از ما بکشند».

حمله ماموران حکومتی به تجمع خانواده ها

خبرگزاری هرانا – امروز یکشنبه ۲۰ شهریور ماه، تجمع خانواده ها و بستگان زندانیان محکوم به اعدام در تهران با حضور نیروهای انتظامی به خشونت کشیده شد و شماری از شهروندان بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۱، شماری از شهروندان در جریان یک تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان قوه قضاییه در تهران توسط نیروهای انتظامی بازداشت شدند.

بر اساس این گزارش، خانواده زندانیان محکوم به اعدام در پنجمین روز از تجمعات خود با برخورد مأموران انتظامی مواجه شدند.

خانواده های زندانیان محکوم به اعدام زندان های قزلحصار و ندامتگاه مرکزی کرج، با در دست داشتن پلاکاردهایی با محتوای “اعدام نکنید”، خواستار توقف اجرای حکم اعدام فرزندانشان شدند.

در این گزارش آمده است، دستکم ۲۰ نفر در این تجمع توسط بازداشت شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *