حذف و خداحافظی گروهی از مجریان صداوسیمای جمهوری اسلامی به‌دنبال اعتراضات سراسری

By | ۱۴۰۱-۰۷-۱۸

به دنبال حمایت برخی از سلبریتی‌ها و چهره‌های مطرح تلویزیونی در ایران از معترضان، مجری برنامه «فوتبال یک» از ادامه فعالیت در شبکه ورزش منع شد و همزمان، سه مجری دیگر نیز اعلام کردند که همکاری خود را با تلویزیون حکومت جمهوری اسلامی قطع می‌کنند.

خبرگزاری ایسنا روز یکشنبه ۱۷ مهر اعلام کرد که مجتبی پوربخش، مجری و تهیه‌کننده برنامه «فوتبال یک»، از آنتن شبکه ورزش کنار گذاشته شد.

حذف این مجری پس از آن صورت می‌گیرد که او در روزهای گذشته در شبکه‌های اجتماعی از اعتراضات سراسری در ایران و همچنین پشتیبانی علی کریمی از معترضان، حمایت کرده بود.

بنابر اعلام این خبرگزاری، تاکنون اظهارنظر رسمی در این زمینه از سوی مسئولان تلویزیون جمهوری اسلامی و همچنین شبکه ورزش منتشر نشده است.

همزمان، در شبانه‌روز گذشته سه تن از مجریان و گویندگان شامل پیمان شیخی، مجید غضنفری و باربد بابایی با انتشار مطالبی در صفحه‌های شخصی خود در رسانه‌های اجتماعی اعلام کردند که همکاری خود با رادیو و تلویزیون حکومت جمهوری اسلامی را متوقف کرده‌اند.

کناره‌گیری پیمان شیخی از این سازمان پس از ۱۶ سال صورت گرفته است.

او با انتشار پستی در اینستاگرام نوشت: «مردم حق‌شان آرامش است و‌ سزاوار احترام و شاد زیستن هستند. این روزها روحم یاری نمی‌کند که به اجرا ادامه دهم؛ بنابراین از رادیو و تلویزیون خداحافظی می‌کنم».

پیش از این، به دنبال گسترش اعتراضات به جان باختن مهسا (ژینا) امینی در بازداشت گشت ارشاد، مهران مدیری، مجری برنامه «دورهمی»، نیز با انتشار ویدئویی در واکنش به سرکوب اعتراضات گفته بود از این پس راضی نیست هیچ برنامه و تصویری از او در تلویزیون جمهوری اسلامی پخش شود.

با استفاده از گزارش خبری ایسنا، اینستاگرام و گزارش‌های رادیو فردا/ آ.ت./ ک.ر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *