میرحسین موسوی: چوبه‌های دار جنبش مردم را متوقف نخواهد کرد

By | ۱۴۰۱-۰۹-۱۸

میرحسین موسوی که از ۱۲ سال پیش همراه با همسرش، زهرا رهنورد، در حصر خانگی است می‌گوید که «چوبه‌های دار جنبش مردم را متوقف نخواهد کرد».

آقای موسوی در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه ۱۷ آذر منتشر کرد، بدون نام بردن از محسن شکاری که توسط قوه قضاییه جمهوری اسلامی اعدام شد، نوشته که «به این‌گونه اعدام‌های پشت پرده و سیاست‌زده خاتمه دهید. حقوق ملت را پاس بدارید و تلاش برای خوارکردن شهروندان و جوانان را متوقف کنید».

او خطاب به رهبران جمهوری اسلامی گفته که «وظیفه‌ی شما حفظ جان آحاد ملت بود نه گرفتن جان شهروندان. مطمئن باشید با این روش‌های ظالمانه و خون‌آلود، طول عمر حکومت شما تضمین نخواهد شد».

میرحسین موسوی می‌گوید که «نه تیربارها و مسلسل‌ها و نه چوبه‌های دار، جنبش مردم برای آزادی و حاکمیت بر سرنوشت خویش را متوقف نخواهد کرد».

رهبر جنبش اعتراضی سال ۱۳۸۸ ایران موسوم به «جنبش سبز» افزوده است: «این‌گونه حکمرانی به کشتار و ویرانی و از دست دادن همه سرمایه ملی می‌انجامد و لاجرم مردم نیز در مقابل آن یکپارچه مقاومت خواهند کرد».

محسن شکاری بامداد روز پنجشنبه به اتهام «بستن خیابان ستارخان» و مجروح کردن یک مامور نیروی انتظامی، اعدام شد. اعدام او واکنش‌های گسترد‌ه‌ای در شبکه‌های اجتماعی و محکومیت‌های بین‌المللی به همراه داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *