ادامه رکوردشکنی قیمت ارز و طلا در ایران؛ دلار ۴۰ هزار و ۵۰۰ تومان شد و سکه ۲۰ میلیون تومان

By | ۱۴۰۱-۱۰-۰۴

در یکصدمین روز خیزش انقلابی مردم و در ادامه ناتوانی دولت در حل مشکلات اقتصادی، روز شنبه سوم دی ماه، سکه طلا ۲۰ میلیون تومان را رد کرد و دلار آمریکا به مرز ۴۰ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

قیمت دلار آمریکا در بازار آزاد که روز پنج‌شنبه اول دی ماه برای اولین‌ بار مرز ۴۰ هزار تومان را رد کرده بود، در معاملات شنبه ۵۰۰ تومان دیگر هم افزایش یافت و به ۴۰ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

بر اساس گزارش سایت‌های اطلاع‌رسانی قیمت طلا، سکه تمام نیز در معاملات امروز به مرز ۲۰ میلیون تومان رسیده و هر گرم طلا بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شده است.

با آغاز خیزش انقلابی شهروندان علیه جمهوری اسلامی و اعمال تحریم‌های جدید بین‌المللی، از اوایل سال جاری، ریال ایران حدود نیمی از ارزش خود را در برابر دلار آمریکا از دست داده است.

این سیر صعودی قیمت‌ها در شرایطی است که دولت همچنان بر کنترل قیمت‌ها اصرار دارد و مقام‌های جمهوری اسلامی سعی می‌کنند آن را به اعتراضات مردم یا رسانه‌های مخالف مرتبط کنند.

هم‌زمان کمپین‌هایی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی در ایران برای خارج کردن سرمایه‌شان از بانک‌ها و تبدیل آن به دلار ایجاد شده است. کارزارهایی که تضعیف اقتصادی جمهوری اسلامی را دنبال می‌کنند.

شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل، از جمله کسانی است که مردم را به بیرون کشیدن پول از بانک‌ فراخوانده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *