مولوی عبدالحمید: هیچ حاکمی در دنیا اختیار مطلق ندارد

By | ۱۴۰۱-۱۰-۱۶

اعتراضات سراسری در ایران که از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ با مرگ مهسا امینی در بازداشتگاه گشت ارشاد آغاز شده، در حالی وارد صد و سیزدهمین روز خود شده که همچنان روند سرکوب، دستگیری‌ها و بازداشت‌ها ادامه دارد.

همچون جمعه‌های گذشته مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه‌های امروز خود تاکید کرد که حاکمان در هر جامعه‌ای باید پاسخگوی ملت باشند و هیچ حاکمی در دنیا حق مطلق ندارد. در هفته‌های اخیر نماز جمعه‌های زاهدان همواره یکی از محافل اعتراضی به سیاست‌های جمهوری اسلامی بوده و پس از برگزاری این مراسم نیز گروهی از معترضان در خیابان‌های این شهر به برگزاری تظاهرات و سر دادن شعارهای ضد حاکمیتی مشغول می‌شوند.

در ادامه روند دستگیری‌های خبرنگاران و فعالین مدنی، مهدی بیک، دبیر سیاسی روزنامه اعتماد نیز بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شد.

همچنان وضعیت دسترسی به اینترنت در کشور با اختلال فراوان رو به رو است و کاربران برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها با دشواری فراوانی دست به گریبانند.

واکنش‌های بین‌المللی به سرکوب معترضان در ایران ادامه دارد و سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تازه‌ترین واکنش تاکید کرد که مقام‌های جمهوری اسلامی با بی‌رحمی صدای معترضان خود را خاموش می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *