فرزاد رستمی، کاراته‌کای ایرانی، در سوئیس پناهنده شد

By | ۱۴۰۱-۱۱-۰۵

فرزاد رستمی، کاراته‌کای ایرانی وزن ۷۵ کیلوگرم که در مسابقات کاراته وان پاریس حضور پیدا کرده بود، به ایران برنگشت و در سوئیس پناهنده شد.

خبرگزاری ایسنا با انتشار این خبر نوشت: «کاراته‌کای زنجانی که سابقه سومی مسابقات قهرمانی کشور را هم دارد به صورت آزاد در رقابت‌های فرانسه حاضر شده بود، با انتشار تصویری از پناهندگی خود به سوئیس خبر داد».

تیم کاراته ایران به دلیل عدم دریافت ویزای تعدادی از ملی‌پوشان و همچنین رئیس فدراسیون و نماینده حراست وزارت ورزش، با تیم کامل در مسابقات کاراته وان پاریس حاضر نشد.

تنها مهدی خدابخشی، صالح اباذری، فرزاد رستمی و سجاد گنج‌زاده در این رقابت‌ها حضور داشتند که خدابخشی به مدال نقره رسید و اباذری صاحب مدال برنز شد.

فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی نیز در واکنش به خبر پناهندگی رستمی در سوئیس بیانیه‌ای منتشر کرد.

در این بیانیه آمده: «این ورزشکار ملی‌پوش کاراته نبوده و بدون اطلاع و هماهنگی فدراسیون و اخذ مجوز شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان در مسابقات اوپن فرانسه شرکت کرده است.»

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۹ اعلام کرد که طی دو دهه گذشته بیش از ۳۸ ورزشکار از ایران مهاجرت کرده‌اند و یکی از مهم‌ترین دلایل آن را جلوگیری مقام‌های رسمی از رویارویی آنها با حریف‌های اسرائیلی عنوان کرد.

در حال حاضر موضوع حجاب اجباری نیز به یکی از دلایل خروج ورزشکاران از ایران و پناهندگی تبدیل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *