فاطمه سپهری به «یک‌سال زندان و پرداخت جریمه نقدی محکوم شد»

By | ۱۴۰۱-۱۱-۰۸

گزارش‌ها حاکی است که دادگاه کیفری مشهد در حکمی فاطمه سپهری، فعال سیاسی مخالف جمهوری اسلامی، را به یک‌سال زندان و پرداخت ۲۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم کرده است.

اصغر سپهری، برادر فاطمه سپهری، تصویری از حکم صادره برای خواهرش را در حساب توییتری خود منتشر کرده است.

براساس این حکم، خانم سپهری به «توهین» به روح‌الله خمینی، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، و علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، و «نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی به‌وسیله سامانه‌های مخابراتی، همکاری با دول متخاصم علیه جمهوری اسلامی ایران، اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام و به‌نفع گروه‌های مخالف نظام» متهم شده است.

فاطمه سپهری، کنشگر سیاسی، فعال حقوق بشر، دموکراسی‌خواه و زندانی سیاسی از جمله امضاکنندگان نامهٔ درخواست استعفای رهبر جمهوری اسلامی است.

خانم سپهری روز ۱۳ مرداد ۹۸ به همراه ۱۳ نفر از فعالان زن نامه‌ای را امضا و منتشر کرد و در آن با انتقادات گسترده از دوران حکومت‌ رهبر جمهوری اسلامی، خواستار «استعفای خامنه‌ای» و «گذار از جمهوری اسلامی» شد.

یک هفته بعد از امضای این نامه، خانم سپهری در حالی که در یک تجمع اعتراضی مقابل دادگستری مشهد شرکت کرده بود، بازداشت شد و پس از حدود ۹ ماه آزاد شد. او باردیگر ۳۰ شهریور سال‌جاری و در آغازین روزهای اعتراضات سراسری بازداشت شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *