فراخوان هنرمندان برای حضور در تجمع جهانی روز ۲۲ بهمن: تنها هدف، سرنگونی جمهوری اسلامی است

By | ۱۴۰۱-۱۱-۲۱

روز جمعه ۲۱ بهمن، جمعی دیگر از هنرمندان ایرانی خارج از کشور با انتشار ویدیوهایی، برای حضور در تجمع جهانی روز ۲۲ بهمن علیه جمهوری اسلامی اعلام آمادگی کردند و خواستار شرکت گسترده مردم و کنش‌گران نقاط مختلف جهان در این تظاهرات شدند.

گلشیفته فراهانی، حمید سعیدی، حمید طالب‌زاده، تیلور هنسون، عرفان پایدار و احمدی سعیدی هنرمندانی هستند که در ادامه فراخوان‌های جهانی برای حضور در تجمعات ۱۱ فوریه (شنبه ۲۲ بهمن) به منظور حمایت از خیزش انقلابی مردم ایران، بر حضور حداکثری در این رویداد تاکید کردند.

گلشیفته فراهانی، بازیگر سینما و تئاتر و از چهره‌های مخالف جمهوری اسلامی، با انتشار ویدیویی اعلام کرد که تظاهرات روز ۱۱ فوریه ایرانیان خارج کشور علیه جمهوری اسلامی، در پاریس هم مثل بسیاری از شهرهای دیگر جهان برگزار خواهد شد.

او با اشاره به این که شک و شبهه و مشکلات زیادی در راه برگزاری این تجمع وجود داشت، گفت: «اما در نهایت این تجمع برپا می‌شود چرا که خوشبختانه فرانسه کشوری لاییک است و هیچ‌وقت مانع برگزاری تظاهرات مردم برای آزادی نمی‌شود.»

فراهانی با بیان این که «لازم است هر کجای دنیا که هستیم به پشتیبانی از مردم معترض ایران و زندانیان سیاسی جمع شویم و تفاوت‌هایمان را با هم جشن بگیریم»، تاکید کرد: «تنها هدف ما سرنگونی جمهوری اسلامی است.»

به گفته این بازیگر، تجمع این شهر در منطقه پاریس هفتم و از ساعت ۱۴ تا ۱۸ به وقت محلی بر پا خواهد شد.

شماری از هنرمندان ساکن آمریکا نیز با انتشار ویدیوهایی اعلام کردند در تظاهرات روز ۱۱ فوریه (۲۲ بهمن‌) ایرانیان خارج کشور شرکت می‌کنند.

حمید سعیدی، آهنگساز و نوازنده، با دعوت از همگان برای شرکت در یکی از بزرگ‌ترین گردهمایی‌های ایرانیان مخالف حکومت در لس‌آنجلس، گفت: «بیایید با هم صدای اعتراض جوانان و زنان و مردان سرزمین مادریمان باشیم.»

حمید طالب‌زاده، خواننده نیز با انتشار ویدیویی از ایرانیان ساکن آمریکا خواست تا با حضور در این تجمع، اتحادشان را علیه «حکومت جنایتکار جمهوری اسلامی» نشان دهند.

تیلور هنسون، خواننده و موسیقیدان آمریکایی نیز خواستار حضور همگانی در این رویداد برای حمایت از اعتراضات مردم ایران و خواسته‌های آن‌ها در راستای شعار «زن،‌ زندگی، آزادی» شد.

عرفان پایدار و احمدی سعیدی هم دو تن دیگر از هنرمندان حوزه موسیقی هستند که با انتشار ویدیوهایی از خود گفتند در این تجمع جهانی در شهر لس‌آنجلس حاضر می‌شوند.

روز گذشته نیز شماری از خوانندگان و هنرمندان ساکن آمریکا همچون ابی، شهبال شب‌پره، لیلا فروهر، احسان کرمی، سام اصغری، برزو ارجمند، آرش آوین، شهیاد، مروارید شهبازی و پویا خواستار شرکت گسترده در تجمع لس‌آنجلس شدند.

ابی، خواننده قدیمی و شناخته‌شده، در ویدیوی خود خطاب به ایرانیان سراسر جهان گفت: «استدعا دارم در این تظاهرات که از نظر بین‌المللی بسیار اهمیت دارد شرکت کنید.»

لیلا فروهر و شهبال شب‌پره هم اعلام کردند به خاطر «جنبش زن، زندگی، آزادی» و «اتحاد و همبستگی» در تظاهرات ایرانیان لس‌آنجلس علیه جمهوری اسلامی شرکت می‌کنند.

تجمع لس‌آنجلس از ساعت ۱۲ ظهر (به وقت محلی) مقابل سیتی‌هال این شهر آغاز می‌شود.

پیش‌تر نیز شاهزاده رضا پهلوی با اشاره به برنامه‌ریزی ایرانیان سراسر جهان برای برگزاری تجمعات در ۲۲ بهمن، از همه هموطنان دعوت کرد با همبستگی و اتحادی بیش از پیش، این رویداد را «به باشکوه‌ترین روز در تقویم انقلاب ملی ایران» تبدیل کنند و «شور و انرژی مضاعفی به مردم و مبارزان داخل ایران» بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *