افزایش فراخوان‌ها در داخل و خارج کشور برای اعتراض و راهپیمایی در بیست و هفتم بهمن ماه

By | ۱۴۰۱-۱۱-۲۵

شامگاه دوشنبه مردم در کرج و محلات مختلف تهران همچون ماه‌های گذشته شعارهای ضدحکومتی سر دادند. از سوی دیگر، دیوارنویسی و پخش تراکت و پوسترهایی برای دعوت به تجمع اعتراضی در روز ۲۷ بهمن ادامه دارد.

فراخوان‌های تجمع در روز پنج‌شنبه، به مناسبت چهلمین روز اعدام محمد حسینی و محمدمهدی کرمی منتشر شده است و گروه‌های مختلف از همگان خواسته‌اند تا در این روز با حضور در خیابان‌ها، علیه جمهوری اسلامی شعار دهند.

حسینی و کرمی دو جوان بازداشت‌شده در جریان اعتراضات شهر کرج و در چهلم حدیث نجفی از کشته‌شدگان خیزش انقلابی بودند که روز هفدهم دی اعدام شدند.

با گذشت حدود چهل روز از این اعدام، اکنون فراخوان‌هایی مردمی برای برپایی اعتراضاتی خیابانی به یاد این دو جوان منتشر شده است.

گروه جوانان محلات تهران از جمله منتشرکنندگان این فراخوان است که از همگان خواست روز پنج‌شنبه از ساعت ۱۸ به خیابان‌های اصلی شهرها بیایند و تاکید کرد: «جمهوری اسلامی کودک‌کُش، به زودی به پایان تن خواهد داد و “همه با هم” این صفحه ننگین تاریخ‌مان را ورق خواهیم زد.»

‏ از سوی دیگر، ویدیوهای رسیده به ایران‌اینترنشنال حاکی است معترضان در شهر مشهد با دیوارنویسی، فراخوان ۲۷ بهمن را به شهروندان یادآوری می‌‌کنند.

در دیگر شهرها از جمله فسا هم معترضان شعارهایی را در حمایت از فراخوان ۲۷ بهمن روی دیوارها نوشته‌اند.

در تهران هم شامگاه ۲۴ بهمن، مردم معترض پارچه نوشته‌شده‌ای را برای فراخوان تجمع و اعتصاب ۲۷ بهمن از پل عابر پیاده‌ای در خیابان میرداماد آویزان کرده بودند.

علاوه بر این فراخوان‌ها اما شامگاه دوشنبه مردم محلات مختلف شعارهای ضدحکومتی نیز سر دادند.

ویدیوهای ارسال‌شده از شهرهای تهران و کرج به ایران‌اینترنشنال نشان می‌دهند مردم معترض شامگاه ۲۴ و بامداد ۲۵ بهمن علیه جمهوری اسلامی و علی خامنه‌ای شعار سر دادند.

هم‌زمان، دیگر شکل‌های نافرمانی مدنی و اعتراض به جمهوری اسلامی همچون دیوارنویسی نیز ادامه دارد.

در خارج از ایران هم، فراخوان‌هایی برای تجمع در روز بیستم فوریه (اول اسفند) منتشر شده است.

علیرضا آخوندی و دریا صفایی، دو نماینده ایرانی‌تبار پارلمان‌های سوئد و بلژیک، از ایرانیان خواستند که روز دوشنبه در بروکسل مقابل ساختمان شورای اروپا تجمع و از قرار گرفتن سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی در اتحادیه اروپا حمایت کنند.

چهره‌هایی چون مسیح علی‌نژاد و حامد اسماعیلیون نیز با استقبال از این فراخوان گفتند در تجمع ۲۰ فوریه ایرانیان در بروکسل برای حمایت از تروریستی خواندن سپاه پاسداران در اتحادیه اروپا شرکت خواهند کرد.

اعتراضات خیابانی، تجمع‌های شهری، شعارهای شبانه، دیوارنویسی اعتراضی و دیگر شکل‌های نافرمانی مدنی با گذشت پنج ماه از خیزش انقلابی ایرانیان همچنان در داخل و خارج از کشور ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *