تجمع اعتراضی کارگران کارخانه فولاد اردستان

By | ۱۴۰۱-۱۲-۰۲

ایسنا/اصفهان تعدادی از کارگران کارخانه فولاد آریا اردستان چند روزی است که به دلیل حقوق‌های معوق خود دست از کار کشیده‌اند و جلوی کارخانه تجمع کرده‌اند.

کارگران کارخانه فولاد آریا اردستان می‌گویند حقوق ماه‌های آبان، آذر، دی و بهمن خود را به‌طور کامل نگرفتند و در این وضعیت سخت معیشتی و اقتصادی دیگر تحمل ادامه این وضعیت را ندارند.

یکی از کارگران کارخانه به ایسنا می‌گوید: حدود دو هفته پیش فرماندار و اعضای شورای تأمین شهرستان برای بررسی مشکلات کارگران به کارخانه آمدند که مدیران شرکت وعده‌هایی برای برطرف کردن مشکلات دادند، ولی از آن زمان تاکنون هیچ کدام از قول‌هایشان عملی نشده است.

وی با بیان اینکه مدیران کارخانه می‌گویند پول نداریم حقوقتان را بدهیم، می‌پرسد: اگر واقعاً کارخانه برای پرداخت حقوق پرسنل خود با مشکلات مالی مواجه است پس این همه محصولات کارخانه کجا می‌رود؟

به گفته کارگران کارخانه فولاد آریا تاکنون اعتراض آنها به جایی نرسیده است و فقط وعده و جواب‌های سر بالا شنیدند و در عوض برطرف کردن مشکلات، مدیران کارخانه کارگران را تهدید و اخراج می‌کنند.

مشکلات حقوق کارگران برطرف می‌شود

فرمانده انتظامی شهرستان اردستان در جمع  کارگران به ایسنا گفت: امروز به دلیل بررسی مشکلات کارگران به همراه برخی دیگر مسئولان در محل کارخانه حاضر شدیم.

مصطفی صادق‌زاده با بیان اینکه با هماهنگی‌های انجام شده با مدیران کارخانه قرار شد جلسه‌ای روز سه‌شنبه با مدیران کارخانه و نمایندگان کارگران داشته باشیم، گفت: البته بخشی زیادی از حقوق‌های کارگران پرداخت شده است، ولی با این حال مدیران کارخانه امروز قول مساعد دادند تا پایان هفته جاری بخش دیگری از معوقات حقوق کارگران را پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد: کارخانه در حال حاضر مشکلی از بابت فروش تولیدات ندارد و مطمئناً مشکلات حقوق کارگران برطرف خواهد شد. البته خواسته برخی از کارگران کارخانه فولاد آریا غیرمعقول است.

همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردستان به ایسنا گفت: کارگران کارخانه مطمئن باشند مسئولان شهرستان پیگیر رفع مشکلات آنها هستند.

علی فرحبخش تصریح کرد: ادعایی که برخی کارگران در خصوص معوقات خود مطرح می‌کنند باید راست‌آزمایی شود، ولی مطمئن باشند معوقات خود را به زودی دریافت خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *