«شلیک ضدهوایی» در منطقه عظیمیه کرج؛ رویترز و روزنامه وال استریت ژورنال  :این حمله «کار اسرائیل» بود

By | ۱۴۰۱-۱۲-۰۵
پنجشنبه شب برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی در کرج از شنیده شدن صدای شلیک ممتد و انفجار خبر داده‌اند.
به گزارش بی بی سی، خبرگزاری تسنیم در ایران این حادثه را به دوره آموزشی بسیج نسبت داده است.
در ویدیوی که گفته می‌شود امشب در منطقه عظیمه کرج گرفته شده و به دست بی‌بی‌سی رسیده است ظاهرا شلیک ممتد ضدهوایی دیده می شود.
برخی شاهدان گلوله‌های شلیک شده را به پدافند ضدهوایی تشبیه کرده‌اند. مخاطبی که ویدیو را فرستاده نیز خبر از صدای انفجار داده است.
بی‌بی‌سی تا این لحظه نمی‌تواند تصاویر و جزئیات این اتفاق را تائید کند.
تسنیم، خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران، به نقل از «یک منبع آگاه» نوشت که صداهای انفجار و تیراندازی در حومه کرج به دلیل «دوره آموزشی نیروهای بسیجی در اردوگاه آموزشی شهید مطهری» است و صدای انفجار هم ناشی از «انفجار فوگاز» در این رزمایش است.
تسنیم به نقل از این «منبع» افزود: «همچنین نیروهای تحت آموزش، در بخشی از این رزمایش با گلوله‌های رسام به سمت اهداف فرضی و از پیش تعیین شده شلیک کردند.»
چند هفته پیش انفجار بزرگی در یک کارخانه تولید مهمات در اصفهان روی داد که مقام‌های ایرانی گفتند ناشی از حمله‌ای با «سه ریزپهپاد» بوده است.
خبرگزاری رویترز و روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقام‌های آمریکایی و برخی از منابع متخصص گزارش داد این حمله «کار اسرائیل» بوده و برخی منابع غربی این حمله را بسیار موفق دانسته‌اند.
در سال های گذشته تاسیسات دفاعی در کرج یا اطراف آن در سال های اخیر در مواردی هدف حمله قرار گرفته است.
در ژوئن۲۰۲۱ – تیر ۱۴۰۰ – یک کارگاه ساخت سانتریفوژهای سازمان انرژی اتمی ایران در کرج هدف حمله پهپادی قرار گرفت که به گزارش رسانه‌های اسرائیلی دچار خسارت‌هایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *