فاضل میبدی، استاد حوزه: گروه مذهبی «هزاره‌گرا» مسئول مسمومیت دختران دانش‌آموز است

By | ۱۴۰۱-۱۲-۰۸

فاضل میبدی، استاد حوزه به «شبکه شرق» در ارتباط با مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان دختر در شهرهایی از جمله قم و بروجرد گفت: «گفته می‌شود گروه مذهبی به نام «هزاره‌گرا» مسئول مسمومیت‌ها هستند.»

او افزود:«این گروه است دختران نباید درس بخوانند یا نهایتا باید تا سوم دبستان درس بخوانند»

جزییاتی از مسمومیت ۶۰ دانش‌آموز در دبستان دخترانه فرشتگان بروجرد در روزنامه هم میهن/
بچه‌ها می‌گویند شیئی را دیده‌اند که از بیرون به داخل مدرسه پرتاب شده/ در مدرسه ۱۵ خرداد چیزی مثل بمب ترکیده و دودی با بوی نعنا خارج شده

الناز محمدی:

چهارشنبه صبح، وقتی مسئولان دبیرستان دخترانه احمدیه بروجرد به دانش آموزان گفتند هرچه سریعتر کلاسها را خالی کنند و به حیاط بروند، هیچکس نرگس را ندید. پرستو، دوست صمیمی‌اش هرچه حیاط و محوطه بیرونی مدرسه را گشت، نرگس را پیدا نکرد. همین هم شد که به کلاس ۱۰۲ رفت تا ببیند نرگس آنجا هست یا نه و همانجا حالش بد شد. پرستو خودش را به زور به پله ها رساند اما دیگر پاهایش را حس نکرد و از پله ها پایین افتاد. حال بقیه همکلاسی های پرستو هم دست کمی از او نداشت؛ هرکدام با علائمی مشابه و متفاوت، روز چهارشنبه‌ای که گذشت برای دومین بار مسموم شدند و به بیمارستان رفتند؛ یکی با سرگیجه و تپش قلب شدید، یکی با کمردرد شدید، یکی با سردرد و درد شدید قفسه سینه و یکی با افت شدید اکسیژن خون.

پیگیری‌های هم‌میهن هم حالا جزئیات بیشتری از این ماجرا را نشان می دهد؛ تعدادی از دانش آموزان دبیرستان احمدیه بروجرد می‌گویند قسمتهایی از بدنشان در مدرسه فلج شده است، یک پزشک در بیمارستان بروجردی می‌گوید که مسمومیت دانش آموزان از هرچه که بوده، از استشمام گاز مونوکسیدکربن نبوده، دو دانش آموز مدرسه ۱۵ خرداد بروجرد می‌گویند که شیئی شبیه یک بمب کوچک را دیده‌اند که از بیرون مدرسه به حیاط پرتاب شده و ماده ای که از آن بیرون می آمده، آنها را مسموم کرده و فاطمه مقصودی، نماینده بروجرد هم می‌گوید این مسمومیت‌ها قطعا عمدی است.

خانم «ف» یکی از معلمان پیشین مدرسه ۱۵ خرداد است و در مدرسه احمدیه بروجرد هم تدریس می کند، با این حال از وضعیت مدرسه ۱۵ خرداد اطلاع دارد و یکی از نزدیکانش، دانش‌آموز آن مدرسه است. او به نقل از دانش‌آموزان مدرسه ۱۵ خرداد به هم‌میهن می‌گوید که روز گذشته، چیزی شبیه بمب در بخشی از مدرسه ترکید و از آن دودی با بوی نعنا خارج شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *