تداوم افشاگری‌ها: «قوه قضائیه و امامان جمعه هم خودروهای شاسی‌بلند و رانتی گرفته‌اند»

By | ۱۴۰۲-۰۲-۱۹

یک نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام تعداد دقیق نمایندگان دریافت‌کننده خودروهای شاسی‌بلند، فاش کرد که این افراد برای خود یا کسان دیگر، از جمله امامان جمعه، این خودروها را به صورت غیرقانونی تحویل گرفتند. او افزود مقام‌های دستگاه قضایی هم خودرو رانتی گرفته‌اند.

ابوالفضل ابوترابی، نماینده نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی به روزنامه «عصر ایران» گفت که در ابتدای دوره کنونی مجلس، به همه نمایندگان مجلس خودرو دنا پلاس داده شد، اما ۵۷ نماینده «علاوه بر دنا پلاس خودروها شاسی‌بلند نیز گرفتند.»

او افزود برخی از این ۵۷ نماینده خودرو شاسی‌بلند را «برای اقوام، دوستان و آشنایان و برخی برای امامان جمعه یا فرماندارشان» تحویل گرفتند.

او در واکنش به تکذیب دریافت این خودروها از سوی هیئت رئیسه مجلس نیز گفت: «ماشین‌هایی که نمایندگان گرفتند رانت بوده است و اصل این خبر صحت دارد. اینکه هیئت رئیسه رد کرد درست نیست چراکه این خودرو که رانت است به نمایندگان داده شده است.»

پیشتر دو نماینده مجلس از جمله احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز، روز ششم شهریور فاش کردند که بیش از ۷۰ دستگاه خودرو شاسی‌بلند به نمایندگان تحویل داده شد تا استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) را پس بگیرند.

حسن درویشیان بازرس ویژه ابراهیم رئیسی نیز تایید کرد که بیش از ۱۰۰ خودرو «به قیمت کارخانه و بدون قرعه‌کشی» به تعدادی از نمایندگان تحویل شده است.

در حالی که این مقام دولتی، درباره اعطای خودروهای رانتی به خود مقام‌های دولتی سخنی به میان نیاورد، احسان ارکانی، دبیر هیئت تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از نهاد ریاست جمهوری، فاش کرد که علاوه بر شماری از نمایندگان مجلس، مدیران نهاد ریاست‌جمهوری و وزارتخانه‌ها و « احتمالا خانواده مدیران دولتی» نیز خارج از نوبت و ضوابط قانونی، خودرو دریافت کرده‌اند.

اردکانی نام نهادها و وزارتخانه‌های دریافت‌کننده خودروهای رانتی را فاش کرد اما نام شرکت اعطاکننده خودرو را علنی نکرد.

اکنون ابوترابی به روزنامه «عصر ایران» گفته است: «‌اتفاقا ایرادی که به آقای رئیس‌جمهور داریم این است که در زمان آقای درویشیان در بازرسی کل کشور تعدادی از زیرمجموعه‌های بازرسی کل کشور با مدیریت خود آقای درویشیان، خودرو گرفته‌اند.»

او افزود: «سؤال من از رئیس جمهور این است که چطور می‌شود با دستمال کثیف شیشه را تمیز کرد این آقای درویشیان نباید دیگر اینجا باشد وقتی خودش در زمان خودش در بازرسی کل کشور از این خودروها گرفته است باید برکنار می‌شد.»

این نماینده مجلس فاش کرد که «دستگاه قضائی هم تعدادی گرفته است و دولت قبل هم گرفته است این موضوع قرار بوده خیلی‌ها را درگیر کند.»

به میان آمدن نام قوه قضاییه در حالی است که احمد علیرضابیگی، یکی از نمایندگان افشاگر به قوه قضاییه احضار شده است.

افشای واگذاری غیرقانونی خودرو به مقام‌های دولتی و قوه قضاییه در حالی صورت می‌گیرد که ابراهیم رئیسی چه در زمان ریاست بر قوه قضاییه چه در زمان ریاست جمهوری خود بارها مدعی مبارزه با فساد شده است.

او به تازگی نیز در روز دهم اردیبهشت در جلسه استیضاح وزیر صمت گفته بود: «پاک‌دستی و مبارزه با فساد امروز یکی از مسائل اولیه و اساسی و مهم ماست که همواره مورد توجه است.»
رادیوفردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *