یکی از مدیران سایت خبرآنلاین: بر اساس نظرسنجی‌های معتبر دست‌کم ۷۲ درصد مردم از دولت ابراهیم رئیسی ناراضی هستند

By | ۱۴۰۲-۰۳-۳۰

یک روزنامه‌نگار و از مدیران سایت خبرآنلاین می‌گوید که در دومین سال ریاست‌جمهوری ابراهیم رئیسی به «اطلاع» او رسانده‌اند که بر اساس نظرسنجی‌های معتبر «دست‌کم ۷۲ درصد مردم» از دولت او ناراضی هستند.

محمد مهاجری روز دوشنبه ۲۹ خرداد در توئیتی افزود که «نظرسنجی‌های واقع‌بینانه‌تر تا ۸۰ درصد [نارضایتی] را هم تخمین زده‌اند».

این روزنامه‌نگار اشاره نکرده که نظرسنجی‌های یادشده از سوی چه نهاد یا سازمانی صورت گرفته و جامعه آماری آن چند نفر بوده است. با این حال، به نظر می‌رسد که در غیاب مراکز نظرسنجی مستقل، این نظرسنجی‌ها توسط نهادهای امنیتی و بویژه وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی انجام شده باشد.

اگر آمار یادشده صحت داشته باشد، این بیانگر آن است که بسیاری از اصولگرایان هوادار رئیسی نیز از او رویگردان شده‌اند.

ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ ایران که بر اساس آمار رسمی، میزان مشارکت در آن زیر ۵۰ درصد بود، با ۱۸ میلیون رای برنده شد؛ اگرچه گزارش‌های غیررسمی حاکی از مشارکت ۳۰ درصدی در انتخابات بود.


این انتخابات که به شدت از سوی شورای نگهبان و نهادهای مختلف امنیتی مهندسی شده بود، از سوی بسیاری از گروه‌های سیاسی و اقشار مختلف مردم تحریم شد.

ابراهیم رئیسی که رهبر جمهوری اسلامی همواره از او حمایت می‌کند، در دو سال گذشته یکی از بدترین کارنامه‌ها را در تاریخ جمهوری اسلامی از خود برجای گذاشته و باعث تورم لجام‌گسیخته، سرکوب گسترده‌تر مخالفان، تشدید تحریم‌ها، رشد اقتصادی پایین و بحران‌های مختلف زیست‌محیطی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *