دیوان عالی حکم ۱۵ سال حبس حمید قره‌حسنلو را تأیید کرد 

By | ۱۴۰۲-۰۶-۰۱

حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز از تأیید رای متهمان بازداشت‌شده در پرونده روح‌الله عجمیان، بسیجی به هلاکت رسیده در کرج در دیوان عالی کشور خبر داد.

به این ترتیب حکم ۱۵ سال حبس نفی بلد حمید قره حسنلو، رادیولوژیست بازداشت‌شده در این پرونده نیز تأیید شده است.

احکام ۱۰ سال حبس نفی بلد رضا آریا، حسین محمدی و مهدی محمدی، از دیگر متهمان این پرونده نیز تأیید شده است.

حمید قره‌حسنلو و همسرش فرزانه روز ۱۲ آبان سال گذشته پس از شرکت در مراسم چهلم حدیث نجفی، معترض نوجوان کشته شده در کرج، در هجوم نیروهای امنیتی به خانه خود بازداشت شدند.

پس از آن خبر رسید که بر اساس حکم دادگاه انقلاب، آقای قره‌حسنلو به اتهام «مشارکت» در به هلاکت رسیدن روح‌الله عجمیان، به اعدام، و فرزانه، همسرش، به ۲۵ سال حبس و زندان در شهری دوردست محکوم شده است.

صدور حکم اعدام برای حمید قره‌حسنلو با واکنش گسترده بین‌المللی همراه بود تا جایی که ۱۳ دی ۱۴۰۱، امیر هاشمی،‬ مدیر روابط عمومی دیوان عالی جمهوری اسلامی، در پیامی توئیتری از تصمیم‌گیری این دیوان در مورد فرجام‌خواهی ۱۶ متهم پرونده به هلاکت رسید عجمیان در کمال‌شهر کرج خبر داد.

در پی این فشارها، روز ۲۸ فروردین خبر صدور احکام تازه‌ای برای بازداشت‌شدگان پرونده کشته‌ شدن روح‌الله عجمیان، از جمله زوج قره‌حسنلو، منتشر شد.

بر اساس این خبر، حمید قره‌حسنلو به «۱۵ سال حبس در تبعید در یزد» و فرزانه قره‌حسنلو به «۵ سال حبس در تبعید در مشهد» محکوم شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *