سازمان پزشکی قانونی: در شش ماهه اول امسال ۱۰ هزار و ۷۲۰ نفر در حوادث رانندگی جان باختند

By | ۱۴۰۲-۰۸-۱۳

سازمان پزشکی قانونی ایران در گزارشی اعلام کرد که در نیمه نخست سال جاری ۱۰ هزار و ۷۲۰ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند و این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، که آمار تلفات نه هزار و ۹۰۴ نفر بود، ۸.۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، از کل تلفات تصادفات در شش ماهه اول امسال، هشت هزار و ۴۰۶ نفر مرد و دو هزار و ۳۱۴ نفر زن بودند.

در این مدت هفت هزار و ۳۳۸ نفر در تصادفات برون شهری، دو هزار و ۵۸۸ نفر در حوادث رانندگی درون شهری و ۶۵۴ نفر نیز در مسیرهای روستایی جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس این گزارش استان های فارس با ۸۶۱، سیستان و بلوچستان با ۷۹۷ و تهران با ۷۶۳ و استان های ایلام با ۱۱۰، کهگیلویه و بویراحمد با ۱۲۲ و اردبیل با ۱۳۸ فوتی به ترتیب بیشترین و کمترین آمار کشته های تصادفات را در نیمه نخست سال داشته اند.

همچنان که در آمارهای سال‌های گذشته نیز شاهد بوده ایم بیشترین تعداد تلفات حوادث رانندگی، با توجه به افزایش حجم سفرها، عمدتاً در شهریور ماه ثبت می شود.

در شش ماهه امسال نیز، شهریور با ثبت دو هزار و ۵۱ کشته تصادفات (یکهزار و ۵۷۲ مرد و ۴۷۹ زن) در مقایسه با دیگر ماه های سال بیشترین آمار تلفات را داشته که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل چهار درصد افزایش یافته است.

نکته قابل توجه در آمار تلفات حوادث رانندگی شهریور ماه سال جاری آن است که طبق بررسی آمار تصادفات ده سال گذشته، در هیچ ماهی تعداد تلفات ناشی از تصادفات به دو هزار نفر نرسیده، در حالی که در شهریور امسال دو هزار و ۵۱ نفر بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده اند.

تعداد مصدومان حوادث رانندگی که به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده اند نیز در شش ماهه امسال رشد ۳.۷ درصدی داشته است. در این مدت ۲۰۱ هزار و ۵۴۲ مصدوم تصادف به مراکز پزشکی قانونی در سطح کشور مراجعه کرده اند که ۱۴۲ هزار و ۱۷۵ نفر آنان مرد و ۵۹ هزار و ۳۶۷ نفر زن بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *