توماج صالحی در جریان بازداشت دچار «آسیب‌دیدگی شدید چشم و صورت» شده است

By | ۱۴۰۲-۰۹-۲۳

حساب کاربری منتسب به توماج صالحی در شبکه‌های اجتماعی و وبسایت هرانا خبر دادند که این خواننده معترض در جریان بازداشت دوباره توسط نیروهای حکومتی، دچار «آسیب‌دیدگی شدید چشم و صورت» شده است.

حساب «توماج صالحی» در شبکه اجتماعی ایکس روز پنجشنبه ۲۳ آذر نوشت که «آسیب‌دیدگی شدید چشم و صورت توماج صالحی در جریان ربایش خشونت‌آمیز و همراه با ضرب و شتم شدید در بابل باز هم سندی دیگر در نقض ادعای جعفری، رئیس کل دادگستری اصفهان در پایبندی کامل ضابطین قضایی به قانون» است.

این حساب کاربری افزود: «به نظر می‌رسد دلیل نگهداری ناموجه و غیرقانونی توماج در وضعیت بلاتکلیفی، مخفی کردن همین جنایت برخی‌هاست. منتظرند آثار جراحت و کبودی‌ها التیام بیابد تا پس از آزادی احتمالی، سایبری‌ها ادعا کنند کدام آثار جراحت؟»

توماج صالحی که ۲۷ آبان امسال پس از ۱۳ ماه با قرار وثیقه آزاد شده بود، پس از انتشار ویدئویی درباره شکنجه‌های اعمال‌شده در مورد او در زندان، نهم آذر بار دیگر با «ضرب و شتم» بازداشت و به زندان دستگرد اصفهان منتقل شد.

پیشتر امیر رئیسیان، وکیل او، بازداشت این هنرمند را «خلاف قانون» دانسته و گفته بود که موکلش در ویدئویی که اخیراً منتشر کرده، کذب نگفته است.

وبسایت هرانا نیز روز چهارشنبه این آسیب‌دیدگی را تأیید کرد و گزارش داد که توماج صالحی، «علیرغم گذشت ۱۳ روز از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان دستگرد اصفهان به سر می‌برد».

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده آقای صالحی نیز به هرانا گفت: «صورت توماج به دلیل ضرب و شتم صورت گرفته در زمان بازداشت، دچار آسیب شده است. به طوری که یکی از چشم‌های وی ورم کرده و صورت او نیز دچار کبودی شده است.»

این منبع آگاه که نامش فاش نشده افزود که «این امر افزایش نگرانی اطرافیان وی را در پی داشته است.»

پیشتر مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه برای آقای صالحی قرار بازداشت موقت صادر شده، گفته است که این خواننده بعد از آزادی «نکاتی را گفت» که دادسرا این فرد را احضار و اتهامات جدید را به او تفهیم و قرار قانونی وثیقه نسبت به اتهامات جدید صادر کرد.

توماج صالحی، خواننده معترض، در اولین ویدئویی که پس از آزادیش منتشر کرد گفت در زمان بازداشت به گردن من آمپولی تزریق شد که به احتمال زیاد «آدرنالین» بوده تا «در زمان شکنجه بیهوش نشوم و درد را تا اوج آن تحمل کنم.»

آقای صالحی در این ویدئو که روز دوشنبه ششم آذر در کانال یوتیوب او منتشر شد، افزود: «در زمان بازداشت دست و پای من را شکستند و به صورت و سر من بسیار ضربه زدند. سعی کردم با دستانم جلوی ضربه‌ها را بگیرم که انگشتانم شکست.»

با استفاده از گزارش‌های شبکه‌های اجتماعی، هرانا و رادیو فردا؛ م.ت/ب.ب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *