اعتراض قالیباف به انتشار ویدیوی مدیرکل ارشاد گیلان: آشکار کردن این موضوع حکم قاضی می‌خواهد

By | ۱۴۰۲-۰۵-۰۲

محمدباقر قالیباف، رییس مجلس در ایران، درباره ویدیوهای منتشر شده از مدیرکل ارشاد گیلان گفت که در جلسه شورای عالی امنیت ملی درباره افشاگری‌های «خلاف شرع و قانون» تذکر داده و افزود: «تشهیر (آشکار کردن) این موضوع در صورت اثبات، نیازمند حکم قاضی است.»

قالیباف در پاسخ به تذکر کاظم دلخوش، نماینده صومعه‌سرا، گفت:« در جلسه شورای عالی امنیت ملی به این نوع روش‌هایی که خلاف قانون و شرع است و افرادی این کار را انجام می‌دهند،‌ متذکر شدم.»

او تاکید کرد: «این موضوع تذکر داده شده و به نوبه خودم باز هم این موضوع را پیگیری خواهم کرد.»

نماینده صومعه‌سرا در تذکری درباره ویدیوی رضا ثقتی، مدیرکل ارشاد گیلان گفته بود: «شیطان موضوعی را مطرح کرده، توصیه می‌کنم که قضاوت‌های بی‌جا را کنار بگذارید و اجازه دهید کارگزاران در چارچوب قانون کار را پیش ببرند، تا وجهه مردم انقلابی گیلان خدشه‌دار نشود.»

او اضافه کرد: «مردم گیلان تاریخ ۷ هزار ساله دارند و حضور مردم گیلان در جبهه‌های جنگ بر کسی پوشیده نیست.»

روز یکشنبه نیز مجتبی ذوالنوری، نایب رییس مجلس، در پاسخ به تذکر نماینده خرم‌آباد درباره ویدیوی منتشر شده از مدیرکل ارشاد گیلان گفته بود: «جلوتر از قانون و شرع حرکت نکنیم، دستگاه‌های امنیتی و قوه قضاییه باید بررسی کنند.»

ذوالنور مدعی شد که در این ویدیو نه چهره و نه مکان قابل شناسایی نیست و دستگاه‌های امنیتی و قوه قضاییه باید این موضوع را بررسی کنند.

نایب رییس مجلس اعلام کرده بود که جرم منتشرکنندگان این ویدیو «بسیار سنگین‌تر از کسانی است که فحشا را مرتکب شده‌اند و باید با آنها هم برخورد شود».

مرتضی محمودوند، نماینده خرم‌آباد نیز در تذکری انتشار ویدیوی مدیرکل ارشاد استان گیلان را «اوج مصیبت» خوانده و خواستار واکنش دولت شده بود.

او گفته بود: «ما قرآن سوزی در کشور سوئد را محکوم کردیم اما در حقیقت توهین به قرآن کریم در همین گیلان رخ داده است. چرا نباید نسبت به این موضوع ورود داشته باشیم. امروز ما هیچ پاسخی برای بچه‌های مذهبی و حزب‌اللهی نداریم.»

ویدیوی مدیر کل ارشاد گیلان در کانال تلگرامی «رادیو گیلان» منتشر شده است.

در همین حال روز یکشنبه پیمان بهبودی، مدیر کانال تلگرامی «رادیو گیلان»، در ویدیویی گفت که ماموران اداره اطلاعات استان گیلان خواهر و خواهرزاده‌های او را بازداشت کرده‌اند.

کانال تلگرامی «رادیو گیلان»، ساعتی بعد از آزادی خواهر و خواهرزاده‌های بهبودی خبر داد.

این کانال روز چهارشنبه ۲۸ تیر ویدیویی مربوط به رابطه جنسی رضا ثقتی، مدیرکل ارشاد گیلان، با یک مرد جوان با هویت نامشخص و در محل «مهمانسرای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان» منتشر کرد.

پس از چند روز سکوت، اداره کل ارشاد گیلان اعلام کرد که پرونده «خطای مدیرکل ارشاد گیلان» برای «رسیدگی‌ دقیق به دستگاه قضا ارجاع شده» است.

در این اطلاعیه در حال اعلام شده بود که این موضوع نباید سبب «تضعیف جبهه فرهنگی پرافتخار انقلاب اسلامی» توسط «بدخواهان و معاندین» شود.
ایران اینترنشنال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *