معاون وزیر آموزش و پرورش: فقط یک دانش‌آموز پایه دوازدهم «معدل ۲۰» کسب کرده است

By | ۱۴۰۲-۰۵-۰۲

درحالی در فضای مجازی خبری مبنی بر اینکه «تنها یک نفر در امتحانات نهایی امسال بین سه رشته تجربی، ریاضی و انسانی معدل ۲۰ کسب کرده» منتشر شده که به گزارش خبرگزاری دولتی «ایسنا» مهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی نیز گفته است: نتایج «تقریبا» گواه همین امر است.

این در حالی است که محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، این ادعا را «رد یا تایید» نکرده است. هر چند گزارش‌های میدانی و صحبت با دانش‌آموزان و اولیای آنها گواه «سختی بالای سوالات طرح شده در امتحانات نهایی» است؛ موضوعی که معاون وزیر معتقد است سختی سوالات بدلیل «مفهومی» بودن آنها بوده است.

برگزاری امتحانات نهایی مربوط به پایه دوازدهم در امتحانات خرداد ماه امسال که بنا بر گفته مقامات آموزشی جمهوری اسلامی در قالب «سوابق تحصیلی» بر نتایج کنکور سال بعد «۵۰ درصد» و پس از آن «۶۰ درصد» موثر خواهد بود، با اعتراضات فراوانی از سوی دانش‌آموزان، کارشناسان و والدین مواجه شده بود.

قاسم احمدی لاشکی، معاون حقوقی و پارلمانی وزیر آموزش و پرورش نیز پیش‌تر گفته بود: در امتحانات نهایی پایه دوازدهم امسال «شاید ۲ نمره معدل دانش آموزان پایین آمده است» چرا که امتحانات «به صورت کنکور برگزار شد» و علت این امر آن است که «شورای عالی انقلاب فرهنگی» مصوب کرد تاثیر نمره این امتحانات در کنکور امسال «۴۰ درصد» باشد.

با توجه به همه این تغییرات، امتحانات نهایی امسال از حساسیت بیشتری برای دانش‌آموزان برخوردار بود.

صدای آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *