مرکز نگهداری و توانبخشی نیلوفران آبی بوشهر

By | ۱۴۰۲-۰۵-۱۵

شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل، در واکنش به برخورد خشن و ضرب‌‌وشتم معلولان ذهنی در یک مرکز نگه‌داری ویژه در بوشهر گفت: این فیلم (ویدئوی زیر) به دست مسئولان بهزیستی رسیده اما این مرکز کماکان به فعالیت خود ادامه می‌دهد و فیلم‌ دوربین‌های مداربسته را نیز پاک کرده است.

خانم عبادی رفتار کادر درمان این مرکز را بسیار غیرانسانی خوانده و نوشته است‌:‌ آیا بودجه نگه‌داری از معلولان به حدی رسیده که باید فرزندان کم‌توان مردم به دست چنین جلادینی سپرده شوند؟ و اگر مسئولان جمهوری اسلامی توان نگه‌داری از این فرزندان ایرانی را ندارند چرا غربالگری را ممنوع کرده‌اند؟

با محدودیت‌های ایجادشده درباره غربالگری جنین به بهانه اجرای قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» از سال گذشته، بسیاری از متخصصان و کارشناسان درباره افزایش تعداد نوزادانی که با معلولیت به‌دنیا می‌آیند هشدار می‌دهند. پیش تررئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی از قانون افزایش جمعیت در ایران انتقاد کرد و خواستار اصلاح آن به ویژه در موضوع غربالگری جنین شد. در همین زمینه، رئیس سازمان بهزیستی کشور گفته بود که سالانه بین ۴۰ تا ۶۰ هزار نفر به آمار معلولان ایران اضافه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *