دریافت ماهیانه هزینه پابند الکترونیکی از معلم معترض در شیراز

By | ۱۴۰۲-۰۹-۲۸

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان تصویری از عبدالرزاق امیری، دبیر ادبیات و فعال صنفی، با پابند الکترونیکی منتشر کرد. بر اساس این گزارش، امیری که به دو سال حبس با پابند محکوم است،پنج میلیون تومان ضمانت بابت این پابند پرداخت کرده و ماهانه ۶۰۰ هزار تومان نیز از حقوقش کسر می‌شود.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران با اعلام این خبر نوشته او به جرم دفاع از حقوق معلمان با پابند الکترونیکی در خانه حبس شده است.

عبدالرزاق امیری در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی در شیراز بازداشت و مدتی بعد با تودیع قرار به صورت موقت از زندان آزاد شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این معلم همراه با ایرج رهنما، مژگان باقری، زهرا اسفندیاری، غلامرضا غلامی، محمدعلی زحمتکش، اصغر امیرزادگان، افشین رزمجو، فعالین صنفی معلمان استان فارس، روز شنبه بیستم خردادماه ۱۴۰۲ در شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز برگزار شد.

دادگاه انقلاب شیراز در اردیبهشت امسال حکم این فعالان صنفی را صادر و به این آنها ابلاغ کرد.

بر اساس این حکم اصغر امیرزادگان، غلامرضا غلامی، مژگان باقری، افشین رزمجویی، ایرج رهنما و محمدعلی زحمتکش هر یک به پنج سال حبس تعزیری، عبدالرزاق امیری و زهرا اسفندیاری نیز هر یک به دو سال حبس خانگی تحت نظارت پابند الکترونیکی تا محدوده ۱۰۰۰ متری از محل سکونت محکوم شدند.

پس از اعتراض به رای صادر شده و ارجاع پرونده این هشت فعال صنفی معلمان استان فارس، شعبه ۳۷ دادگاه تجدید نظر استان فارس آنها را به حبس، تبعید و مجازات های تکمیلی محکوم کرد.

بر اساس این حکم عبدالرزاق امیری و زهرا اسفندیاری هر یک به دو سال حبس تحت نظارت پابند الکترونیکی تا محدوده ۱۰۰۰ متری از محل سکونت و مژگان باقری به دو سال حبس محکوم شدند.

غلامرضا غلامی مجموعا به یازده سال حبس و اصغر امیرزادگان، افشین رزمجویی، ایرج رهنما و محمدعلی زحمتکش هر یک به تحمل پنج سال حبس محکوم شدند.

این فعالین صنفی معلمان بابت مجازات‌های تکمیلی هر کدام به دو سال ممنوعیت خروج از کشور با ابطال گذرنامه، دو سال ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی محکوم شدند. غلامرضا غلامی علاوه بر این به دو سال تبعید به شهرستان بیرجند محکوم شد.

محکومیت دو سال حبس تحت نظارت پابند الکترونیکی عبدالرزاق امیری روز ۲۹ آبان به اجرا در آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *